Alla inlägg under oktober 2008

Av Draken - 5 oktober 2008 15:53

Var ut med en kompis igår, trodde att det skulle bli en kul kväll. Men icke sa nicke, de blev en katastrof.


Det var väldigt trevligt till en början, men sen när vi var på väg ner på stan så träffa vi på en bekant till henne. Och då börja dom prata om hennes skilsmässa som hon nyligen har gått genom. Hon var gift med en utlänning, så att då prata dom på de språket.


Den där bekanta skjutsa ner oss på stan och han gick med oss o dom prata om hennes skilsmässa. Sen så gick han och min kompis o jag gick ensamma i ca tio minuter då vi träffa på en ny bekant till henne, som var utlänng oxå. Så att då prata dom om hennes skillsmässa i hundra år.


Jag kom hem ca tre timmar efter att vi hade gått ner, och under dom tre timmarna så pratade hon med bekanta om sin jäkla skillsmässa, på det där språket som jag fattar halv två utav.


Visst jag förstår henne att hon har det jobbigt just nu. Men varför hålla på att älta det me folk när hon och jag skulle ut o roa oss?


Vi hade tänkt att gå ut på krogen, och när hon hade prata klart med den där killen så var det ingen ide att gå in på någon krog, för att dom skulle stänga typ en halv timme senare.


Sen så fick jag ett mess av henne där hon skriver att hon hade det jätte trevligt igår kväll. Ja hon kanske hade det jätte trevligt som fattade vad som det talades om och att hon fick prata om sig själv.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards