Alla inlägg under september 2013

Av Draken - 24 september 2013 14:43

Har fått nått infall att städa ordentligt, iallafall i bokhyllan som är hur dammig som helst och varit det hur länge som helst.

Ska försöka ta mig i kragen och ta och fixa till den idag. Ska inte säga nått när gubben i lådan kommer hem så får vi se ifall han ser nått.

Ska försöka med att städa nått varje dag så kanske man kan få dagarna att gå nu när gubben har börjat att jobba.

Längtar lite tills den dagen då jag har jobb. Jag vill ha ett jobb med en riktig lön som rullar in på kontot varje dag.

Av Draken - 20 september 2013 21:47

Hösten är på ingång och jag gillar det inte alls. Det blir så kallt o mörkt, det är så deprimerande. Dessutom så känner jag att jag mår dåligt psykisk mer och mer. Mycket beror på att jag o gubben i lådan små gnabbas lite varje dag och att ekonomin är i botten jämt.

Jag har börjat fundera på ifall jag ska börja me nått olagligt bara för att få in pengar. Jag vill ha pengar så att man kan bli lite mer ekononisk oberoende, att pengarna räcker lite längre i månaden o till lite mer än det allra nödvändigaste (om dom ens räcker till det).

Av Draken - 12 september 2013 09:51

Gubben i lådan och jag håller på att glida ifrån varandra. Jag vill inte det, jag vill fortsätta att leva med honom fast han är jobbig och jävlig ibland.
Gubben i lådan betyder väldigt mycket för mig och jag har planerat att leva resten av mitt liv med honom.
Men för att det ska bli så måste jag ändra på mig. Gubben måste inse att han måste ändra på sig oxå, men aty få honom till det vet jag inte hur det ska gå. Han måste vilja själv.

Av Draken - 8 september 2013 20:00

Satt och diskutera nu på eftermidagen om invandring och så med Gubben i lådan och min syster på 17 år. Jag och Gubben har rätt lik inställning till invandrare. Vi sa att så länge en invandrare som kommer hit till Sverige och vill stanna, att h*n visar det och lär sig våra lagar och verkligen gör sitt bästa för att sköta sig och lär sig svenska språket är helt okej att stanna här i Sverige.

Men den invandrare som inte lär sig språket, lever på bidrag år efter år, följer sina egna lagar och regler, vad har den invandrare här i Sverige att göra. Den kan ju lika gärna åka tillbaka till sitt land, för enligt mig så har inte den personen nått att hämta här i Sverige.

Min syster blev sur och tyckte att vi dumma åsikter. Är det så att jag och gubben har det utan att veta om det?

Av Draken - 8 september 2013 17:46

Känner mig så bortglömd, ensam och sviken.
Men vet inte av vem.
Jag vill att någon ska se mig, säga att den älskar mig och inte klarar av att leva utan mig.
Vill känna mig behövd.

Av Draken - 5 september 2013 21:22

Jag är så trött så trött.
Jag vill bara gå och lägga mig. Men läre vänta ett tag till. Lilla lillkillen ligger fortfarande vaken, la han för minst en halv timme sen, i vanliga fall brukar han somna ganska fort, men inte ikväll när jag är så trött och skulle kunna somna sittandes nästan.

Av Draken - 2 september 2013 13:27

Jag känner mig då himla ensam.
Vill bara lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet och sen vakna upp och allt är bra.

Det är så mycket jag skulle vilja ha ändrat i mitt liv, men jag vet inte i vilken ände jag ska börja.

Av Draken - 1 september 2013 12:57

Jag känner mig irriterad på allt möjligt för tillfälligt.

Grannar som tror att vändplan utanför huset är en parkering. P-vakter som ger kan ge dom p-bot ena dagen men inte den andra för att då är det inte deras område.

Samma grannar som tror att det är okej att härja, leka och stoja klockan elva, tolv på natten/kvällen.Och när man pratar med dom att det är ett lyhört hus så tycker man att dom kan sluta härja nattetid. Verkar inte fatta vad man säger till dom.
Det är en ensamstående utländsk mamma med minst fyra ungar. Ett av barnen verkar kunna svenska, men mamman verkar inte svenska så bra. När jag har förklarat så har hennes grabb varit med och förklarat för henne på deras språk. Jag har även förklarat enkelt ensam för henne. Varje gång så har hon sagt att hon förstått vad man sagt till henne.
Lessna till slut så att jag prata med hyresvärden om henne, ifall dom kunde prata mes dom. Men dom kan inget göra så länge dom inte vet hur mycket som dom stör. Dom sa bara att jag skulle ringa störnings jouren. Men känns som det inte är nån ide att ringa dom, för att det tar hur lång tid som helst innan dom kommer. Det kan ta 30-40 minuter innan dom kommer och då hinner det oftast lugna ner sig.

Tack vare dessa grannar så börjar jag bli mer och mer rasist. Bara för att dessa grannar lever sitt eget jävla liv.

Här om kvällen så stod mamman och prata högt, nästan skrek på nån som stod vid bilen utanför en bit bort. Då var klockan typ halv elva på kvällen och jag och gubben var på väg och lägga oss. Gubben går ut på balkongen och säger "men håll käften" till henne. Jag hade gjort det om jag hade haft mer mod i mig.

#rasist
#irriterande
#grannar
#hållkäften

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards