Alla inlägg under februari 2011

Av Draken - 27 februari 2011 17:39

Är ensam hemma med lillkillen. Gubben i lådan är och mekar, han har varit det hela dagen och kommer säkert vara där i några timmar till, ganska tråkigt tycker jag. Lillkillen och jag var ute en sväng tidigare när solen var framme, var jätte skönt ute, det var plus grader och det droppade från taken och fåglarna sjöng. Kändes vårigt, om det nu finns nått sånt ord :)


Det är en annan sak som har börjat dyka upp i mina tankar, jag har börjat fundera över mina gamla flammor, till och från. När dom dyker upp i mina tankar så funderar jag över vad dom kan göra nu och hur dom har det. Jag brukar ibland till och med kolla på några av flammornas profiler på fb, några finns inte med där på fb.

När dom dyker upp i mina tanker så känner jag mig skyldig för att jag tänker på dom, det känns nästan som jag är otrogen mot karl min. Jag är lycklig med gubben i lådan och jag älskar honom otroligt mycket, och jag skulle aldrig vara otrogen mot honom.

Men ibland så tänker jag i stil med "tänk om gubben får veta att jag tänker på mina ex, tänk om han tror att jag vill gå tillbaka till dom."

Jag själv skulle inte tycka om att gubben i lådan skulle ha någon kontakt med sina ex, jag skulle bli riktigt svartsjuk.

Så att jag döljer för gubben att jag kollar upp mina gamla flammor, lika som jag döljer denna blogg för honom.

Av Draken - 25 februari 2011 11:08

Det har inte blivit så mycket skivet för mig de sista veckorna.

Gubben i lådan har varit sjukskriven, han är inne på sin femte vecka nu.

Visst det har varit skönt att ha honom hemma, men jobbigt ändå. Jag har inte fått mina små stunder hemma som jag får när han är på jobbet.


Och när han är sjuk så ska jag ta hand om lillkillen på heltid, och när jag är sjuk så ska jag ta hand om lillkillen ändå. Jag kommer ihåg helgen innan han blev sjuk så fick jag en rejäl huvudvärk så att jag bara ville sova bort dagen, ville då att gubben i lådan skulle ta hand om lillkillen så att jag bara fick sova bort dagen. Men icke sa nicke, han åker iväg och hälsar på en arbetskamrat och lämnar mig och lillkillen hemma.


Men nu när han varit dåligt så blir han sur på mig när jag ber honom att ta hand om lillkillen så att jag typ får gå på toa eller duscha. Jag får även ta hand om lillkillen när jag ska laga mat, för att gubben är trött och ska ligga och vila framför tv. Då får lillkillen sitta i sin matstol och grina och jag känner mig stressad för att jag står vid spisen och har inte tid att ta hand om lillkillen, gubben ligger kvar och låter lillkillen sitta där och gråta.


Suck säger jag bara.


Just nu så är han och mekar iallafall med sin bil, det har han ork med, men inte ta hand om sin son. Jävligt synd tycker jag.

När jag påpekar typ såna saker att han tar sin mekbil och sina tupplurer före sin son så säger han bara att "när du säger så, så känner jag mig som en dålig pappa, sluta säg så".


Allt jag vill är att han ska hjäpa till lite mer här hemma så att jag slipper göra allt, så som att tvätta, ta hand om våran son, laga mat. Det gubben gör är att han dammsuger och lagar mat någon gång ibland.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards