Alla inlägg under oktober 2010

Av Draken - 18 oktober 2010 13:54

Känner mig helt nere idag. Vill inte göra något alls idag, men ändå så vill jag göra något istället för att bara sitta instängde här i lägenheten. Men frågan är bara vad det skulle vara. Det är dåligt väder, så att jag har ingen lust att gå ut. Har inga pengar så att jag kan inte shoppa något.


Men något jag skulle vilja göra är att ta en cigg, är så himla röksugen så att jag tror att jag ska bli tokig snart.  Visst det är ett halvår sen jag rökte min sista cigg, så att jag borde inte ha suget kvar. Men jag är ändå så himla röksugen, så om jag hade haft pengar så skulle jag säkert gått och köpt mig ett paket. Men om jag skulle börja röka igen så skulle gubben i lådan bli hemskt besviken på mig.


Men jag har alltid blivit väldigt röksugen när jag är nere, så att det är nog inte konstigt att jag är röksugen nu.


Men jag är iallafall glad över att jag slapp svärmor på resan i fredags. Men det var långtråkigt att sitta och vänta på att det skulle bli klart där. Vi kom strax efter sju på morgonen och åkte därifrån halv ett. Fanns inte mycket för mig och lillkillen att göra. Lillkillen somnade, en sväng så att jag satte mig och läste, tur att jag hade bok med mig, men synd bara att jag inte hade en till bok med mig, för att jag läste ut den.


Men nu är det dags för ett blöj byte på lillkillen, det har brakat en del från hans blöja.

Av Draken - 14 oktober 2010 13:56

Har redan hunnit göra en del idag.

Det jag har gjort idag är:

- Tvättat en maskin med lillkillens kläder som min mamma vunnit på tradera, och även hunnit hängt det

- Diskat, va rejält mycket.

- Gått igenom ett skåp som jag har dragit mig för att göra.

- Gett lillkillen lunch och även mig själv

- Bytt två bajs blöjor inom en halvtimme (intressant (: )


Imorgon så ska vi söderut en sväng. Gubben i lådan ska lämna en grej till den trimmande bilen som ska fixas, sen så ska vi hämta den. Vi ska åka vid fyra, fem tiden i morgon bitti, hualigen :S

Svärmor ska ev följa med, så kan hon ev köra hem sen. Det är ju ändå ca trettio mil vi ska köra. Synd bara att jag inte har körkort, då hade jag kunnat köra hem. Jag hade helst sluppit henne på resan, men jag får ta och bita ihop för gubbens i lådans skull.

Får hoppas att jag inte kommer att irritera mig alltför mycket på henne bara.

Av Draken - 13 oktober 2010 18:53

Ja nu är det ett tag sen jag skrev. Lillkillen har hunnit bli fem månader och han äter gröt i stora lass. Just nu så ligger han på en filt framför teven och tittar på den samtidigt som han leker med sin gym.


Gubben i lådan är kvar i grannstaden och mekar med sin trimmane bil. Får se ifall han hinner hem innan lillkillen ska lägga sig.


Gubben i lådan tog med sig lillkillen till sina föräldrar i fredags, och var där hela dagen. Han tog med sig gröt som han fick två gånger.

Svärmor bytte blöja på lillkillen sista gången innan dom åkte därifrån, och när vi skulle ta och byta på honom här hemma så upptäckte vi att hon hade satt blöjan bakofram och förpackningen till våtservetterna hade hon klippt upp i ena kortsidan och lagt den i en påse, det finns ju en liten "lucka" med en tejp bit över som man kan ta ut våtservetterna.


Man inte skylla på att hon inte vet hur man öppnar en våtservettsförpakning eller hur man sätter på ett barn en blöja. För att hennes äldsta son har tre barn som hon har bytt blöja på.


Och en gång när hon var här och hälsa på så såg hon att vi hade en blomma med lite bruna torra blad, och då sa hon "att man ska duscha blommorna emellan åt, för att då mår blommorna bättre". Men då va gubben i lådan på min sida iallafall och sa att jag brukar göra det.


Jag kommer att ge henne en rejäl utskällning en vacker dag.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards