Alla inlägg under februari 2009

Av Draken - 24 februari 2009 10:51

Jag är så himla förbannad på att jag kommer att få mina pengar  på måndag. Tydligen så får arbetsförnedringen göra exakt hur dom vill utan att någon har nått att säga till om. Allt ska ske efter deras villkor, jag är så himla trött och förbannand på dom.


Tycker att dom skulle testa o vara långtids arbetslösa och få lägsta normen o se hur det är. Dom skulle då inte klara sig alls det vet jag.

Av Draken - 24 februari 2009 09:33

Jävla piss oxå!!!!!!

Jag ska bomba dom.


Jag lämnade in min lapp om aktivitetsstöd den 12 februari o det ska ju ta 14 dagar innan man får pengarna, så att jag räknade ut att jag skulle få pengarna på torsdag, senast fredag.


Ringde fk nu o dom säger att dom hade fått in min lapp den 16 februari så att jag kommer att få mina pengar den 2 mars, på måndag alltså. Fk sa att troligtvis så hade af hållt kvar min lapp i fyra dagar.


Tack så jävla mycket jävla piss arbetsförnedringen. Jag som hade velat haft pengarna innan helgen.


Ska det bli så jävla pissigt med utbetalningen att man aldrig vet när man ska få den?

Av Draken - 23 februari 2009 13:02

Gjorde cellprov i höstas o de visade cell förändringar, så att jag var iväg på återbesök i dag, först så fick man vänta i nästan 30 minuter innan man fick komma in. Läkaren frågade mig lite granna innan jag fick lägga mig i stolen, han frågade mig bland annat om jag åt nå medeciner, hade varit gravid någon gång o om jag hade nå preventivmedel o hur länge jag hade använt det, ja sa då att jag hade kopparspril o hade haft det i 13 månader.


Sen var det dags att lägga sig i stolen och bli undersökt. Läkaren tar lite prover me nå långa tops likande saker. Sen så tar han en slags tång o ska ta nå prov, o då får han med sig kopparspiralen ut när han tar ut tången. Jag börja blöda rejält så att dom inte kunde sätta i någon ny så att jag skulle höra av mig till barnmorskan så att dom får sätta i en ny. Och läkaren o sjuksyster tyckte att jag skulle vänta med att sätta in en ny spiral tills jag har fått svar från dom, o det skulle dröja tre veckor.


Jäkligt klumpig läkare tycker jag som får med sig spiralen, speciellt med tanke på att jag hade sagt att jag hade sprial o han borde ha sett den oxå i min puppilura.

Av Draken - 22 februari 2009 18:50

Jag undrar om det verkligen stämmer ifall det var hans pappa som ringde tidigare o sa till honom att åka hem redan ikväll.


I vanliga fall så brukar han alltid stanna även söndags natten och åka direkt till jobbet på måndags morgonen. Men nu ringde hans telefon o jag hörde bara att han sa att han skulle fixa det i morgon. Sen så sa han att han lära åka hem redan ikväll för att tydligen så lukta katt lådan en hel del, så att han var tvungen att åka hem o byta sand där.


Så att jag undrar ifall det var hans pappa som ringde eller om det var någon annan, som tex hans ex. Hon har ju kommit hem nu ju.

Av Draken - 22 februari 2009 12:48

Träffa en kompis o hennes kille igår kväll. Dom har kännt varandra sen i början av januari, han ska nu flytta in hos henne i maj, juni någon gång o dom har redan bestämt att dom ska skaffa barn redan nu. Och dom har även beställt förlovningsringar. Det är ju alldeles för tidigt anser jag. Dom har ju bara kännt varandra i en och en halv månad.


Jag har sagt till henne att dom borde ta det lugnt o inte skynda in i något.

Men om det nu går åt helvete så får dom fan skylla sig själva, hon kan inte komma o gnälla hos mig när det går åt helvete.

Av Draken - 13 februari 2009 14:56

Jag som hade sett framemot en hel helg med honom nu, och att få fira alla hjärtans dag med någon som betyder mycket för mig.

Så går han o blir sjuk :( Han tror att han har fått magsjuka.


Det är ju så himla typsikt.


Jag hade sett framemot  hela morgonen o förmidagen att det äntligen var fredag o att han skulle komma över o sova här hos mig en hel helg.


Får se ifall han kommer över nått senare idag.

Får se ifall han orkar att åka hit.

Av Draken - 9 februari 2009 20:00

Har nu sökt sommar jobb inom vården.

Jag jobbade ju två år inom äldre vården förut, så att jag sökte till det nu. Jag sökte även till handikapsomsorgen, visst jag har aldrig jobbat med det förut, men det skulle vara kul att testa det.

Så att det är bara vänta o se ifall man får nå sommar jobb, skulle få svar senast till 15 maj. Hoppas hoppas att jag får jobba till sommaren.

Av Draken - 9 februari 2009 18:54

Pratade nyss med min snuttis i telefon. Han hade fixat till sängbenen idag på jobbet. Han hade gjort dom lite längre, så att nu kommer jag att få lite högre säng.


Får se när vi träffas, ska ev åka över till honom i morgon lagom tills han slutar för dagen.


Han var så himla trött så att han skulle lägga sig o vila en sväng så skulle han ringa mig senare. Får se när han ringer.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards