Alla inlägg under oktober 2009

Av Draken - 30 oktober 2009 17:09

Ja snart så är gubben i lådan hemma då.

Det var en kille som skulle kolla in bilen som gubben ska till och sälja, så att han kommer väl att vara hemma framåt sex tiden skulle jag tro.

Vi ska åka på affären på en gång när han kommer hem, så ska vi ta och laga lite mat.

Av Draken - 30 oktober 2009 16:35

Sitter och väntar på att gubben i lådan ska komma hem. Han slutade klockan ett idag, men han skulle göra lite grejor innan han kom hem, som tex att ev sälja några däck till en kille. Och även knäppa lite kort på den bilen som han ska sälja, en audi s2 avant har jag för mig att det var. Får se när han kommer att komma hem. Tycker att hon borde komma hem snart.

Av Draken - 30 oktober 2009 12:38

Nu har jag betalat de räkningar som ska vara betalda denna månad. Lyckades få ihop tre tusen så att nu e dom iallafall betalda, sen så har jag lite drygt tusen kronor som jag ska leva på tills jag får pengar, när det nu blir. Får ta och snåla på pengarna. Som tur så har jag en stor soppsäck på ballkongen full med pant, så att det kommer iallafall bli lite pengar som jag ska ta och panta när det verkligen krisar.


Har även varit duktig att dammsuga och torkat golvet nu. Dammsög gjorde jag inte för så länge sen, men det blir ändå grusigt ganska fort, speciellt nu när man drar in en massa med skit och katterna drar ut en massa med sand från lådan i hela lägenheten. Så att det behövs dammsuga ganska ofta. Torka golvet gjorde jag alltför länge sen, det är så länge sen så att jag inte kommer ihåg när det var sist. Så att nu sitter jag här och väntar på att golvet ska torka.


Detta är min sista vardag som jag är hemma, för att på måndag så börjar min åtgärd som jag ska vara på till sista januari. Då ska jag sitta och skriva in kyrkoböcker in i en databas, har varit där förut och jag trivdes väldigt bra där. Synd bara att det inte leder till något jobb, för att det är sånt jag vill jobba med. Jag håller tummarna för att jag kommer att hitta något sådant jobb i framtiden.

Av Draken - 29 oktober 2009 11:54

Ja då var det torsdag förmiddag då, snart är det helg och på måndag så börjar jag på praktik som håller på till sista januari. Ska bli skönt att få börja med nånting och slippa att bara gå hemma och tröka.


Snart så kommer lilla syster komma hit en sväng, hon hade tråkigt hemma så att då undrade hon om hon fick komma hit en sväng innan hon ska på träning. Hon skulle komma efter tolv någon gång.

Hon vill gå ner på stan och kolla runt lite granna. Får se ifall vi gör det eller om vi hittar på nått annat istället.

Av Draken - 27 oktober 2009 21:23

Är Desperate Housewifes på tv just nu, det är ett program som man bara inte kan missa.

Gubben i lådan är på väg hem nu, pratade med honom vid nio och då hade han ca fyra mil kvar, sen har han tre mil kvar hem hit. Så att han läre vara hemma vid tio snåret. Lagom tills desperate housewifes slutar.

Av Draken - 27 oktober 2009 17:25

Fan vilken jävla ångest jag har nu.

Fick brev från soc idag där dom har gett mig avslag för ekonomiskt bistånd denna månad.

Hur fan ska jag kunna betala min hyra och el plus att kunna köpa mat till mig? Har typ 2500 och min hyra är på 2400 och elen är på ca fem hundra. Hur fan ska jag klara detta?

Av Draken - 27 oktober 2009 07:36

Ja snart så kommer syster ryster hit då. Hon skulle komma ca tio i åtta, så att hon läre vara här snart.

Så att då läre till att stänga ner denna sida så att hon inte går och läser vad som har skrivits här. Inte för att jag har skrivit något om henne, inte som jag kommer ihåg iallafall. Det enda som jag kommer ihåg att jag har skrivit om henne är typ att jag har träffat henne eller att hon har varit här hos mig. Men det är annat som hon inte ska se anser jag, så mycke mer.

Av Draken - 27 oktober 2009 06:27

Gubben i lådan har åkt till jobbet nu, han åkte för ca en halv timme sen. Kommer att vara ensam ett tag till, lillasyster kommer strax före åtta. Hon ska vara här hos mig idag, sen så ska jag följa med henne på skridsko träning.


Gubben i lådan kommer att komma hem väldigt sent ikväll, om han kommer hem överhuvudtaget förstårs. Han ska iväg till Västerås och ska köpa en ännu en bil. Blir så himla trött på alla hans bilar som han ska köpa och sälja. Varför kan han inte nöja sig med de bilar han har Skrikandes Om han skulle komma tillbaka till den stad som han jobbar sent så blir han kvar där i natt. Då sover han hos sina föräldrar, men får se när han är hemkommen därifrån, om han kommer hit sen eller inte.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards