Alla inlägg under maj 2012

Av Draken - 18 maj 2012 21:07

Gubben i lådan kom hem en sväng och var sur. Jag ställde mig och diskade, vid sex tiden så bad jag honom att fixa lite middag åt lillkillen. Vid strax efter sju så hade ingen mat kommit fram till honom så att då fick jag ställa mig och fixa det åt honom.

Strax efter vid ca halv åtta så sticker han och säger att han åker en vända, än så länge så har han inte kommit hem ännu. Får väl se när han kommer hem. Han berättade att han funderade på att ringa och göra slut med mig när han var ute och åkte första svängen. Men det hoppas jag inte att han kommer att göra, för även om han är jobbig på sitt vis, och jag får det mesta av ansvaret av lillkillen. Men han finns där och hjälper mig iallafall emellan åt när jag behöver hjälp och dessutom så betyder han så oerhört mycket för mig. Men det är tydligen inte tillräkligt för honom. Han vill ha nått mer, vad det nu är. Enligt honom så är det för mycket tjafs från min sida. Jag har bett honom att få hjälp, men han säger att han inte vet hur han ska hjälpa mig, då tycker jag att han får så lov att stå ut med så kallat tjafs som han säger, enligt mig så är det vad jag tycker och önskar att han kunde göra här hemma. Som tex att lägga lillkillen några kvällar, kliva upp på morgonen med lillkillen så att jag får sovmorgon. Men när jag säger det så tjafsar jag bara på honom. Så hur ska man be om saker utan att det tolkas som tjafs av honom?

Av Draken - 18 maj 2012 17:01

Jag förstår inte varför gubben i lådan anser att jag tjafsar när jag säger vad jag tycker eller kommenterar något.

Senast blev det idag när jag sa nått, kommer inte ihåg vad det var, men han blev iallafall sur. Vi hade varit i en lekplats och var på väg hem i bilen, så då sa han att han skulle åka till en kompis, så att där kommer han väl vara i några timmar.


Men jag har försökt att göra så att han förstår att han läre lägga lillkillen lite oftare än han gör. För att just nu så lägger han lillkillen en, max två gånger av tio efter att jag har bett honom göra det. Tre kvällar i rad har jag bett honom att han ska lägga lillkillen, men det har slutat med att jag har fått göra det för att han fått för sig att göra nått annat i samma veva som det är läggdags för lillkillen.


Det är lika på vardagarna när lillkillen ska till dagis. Jag har praktik på heltid, han har varit sjukskriven ett tag nu, men ändå så har det varit jag som har fått gått till dagis med lillkillen och lämnat honom vid halv sju och fått hämta honom vid fyra. Jag ser fäder lämna och hämta sina barn på dagis, men gubben i lådan gör aldrig nått sånt. Förutom en gång har han lämnat en gång, men då låg jag hemma med värsta migränen. Sen så har gubben i lådan följt med och lämnat och hämtat lillkillen från dagis, aldrig ensam annars. Jag tycker att det är jobbigt att jag måste ta det största ansvaret för lillkillen medans gubben kan åka och roa sig med olika saker.


I bilen idag så sa gubben "Gör vi rätt att stanna kvar hos varandra?". Verkar som han inte orkar med när jag säger min mening, han anser att jag tjafsar. Jag anser att han ska kunna tåla att man säger saker till honom.

Av Draken - 17 maj 2012 09:54

Är ja dum nu?

Är jag dum som skaffar ett till barn med gubben i lådan när ja måste tjata på honom nu för att han ska hjälpa till med lillkillen? Som tex nu på morgonen så gick han upp med lillkillen för att ja fyller år idag, då tyckte ja att ja kunde få sovmorgon, men de fick ja aldrig. Sen så har ja fått tjata på gubben i lådan i nästan en timme för att han ska ge lillkillen frukost. Sen så har han sagt två kvällar i rad att han ska nanna lillkillen, men de har alltid slutat me att ja har fått nanna lillkillen för att gubben i lådan skulle åka iväg o göra olika saker, som tex i går åkte han hem till sin mamma typ strax innnan läggdags för lillkillen.

Av Draken - 8 maj 2012 09:23

Har en sån himla ångest, men vet inte varför jag har det.

Vill hitta på nått, men vet inte om jag har någon ork till att göra det.


Skulle egentligen ha varit på praktiken idag, men är hemma med lillkillen idag igen. Han har blivit förkyld, men är på bättringsvägen, han har bara hostan kvar, så troligtvis så får han gå till dagis i morgon.


Gubben i lådan är fortfarande sjukskriven efter att han krokade. Han har köpt en ny bil som han mekar med som han ska iväg och mappa i morgon, så att han skulle iväg och fixa en massa med den idag. Sa att jag ville duscha innan han stack, fick göra det på nåder nästan. Han sa att jag skulle skynda mig så att han fick komma iväg någon gång. Suck säger jag bara, han klagar på att jag inte duschar så ofta, men han kan inte passa lillkillen undertiden jag duschar.

Av Draken - 7 maj 2012 14:33

Vad jag önskar att jag hade andra svärföräldrar ibland. Jag kan berätta om en händelse när dom kom hit oanmälda nu i veckan, jag hade varit hemma i kanske 30-45 min.  Vi låg i sängen och tog det bara lungt, hade inte börjat med maten ännu. Jag och gubben i lådan och jag hade kommit överrens om att vi skulle äta pannkaka, jag skulle göra smeten och han skulle steka den. Så att strax efter svärföräldrana hade kommit så ställer jag och gör smeten, för att klockan var mycket och det var dags för middag. Sen när jag är klar med smeten så säger jag till gubben att den är klar, så påbörjar jag att diska lite granna, han kommer och steker den första sen så kommer hans mamma och fortsätter. Blev sur för att gubben låter henne göra det och sur för att hon kommer och tar över hans "jobb". Vi fråga dom om dom ville ha pannkaka och det ville dom, så då fortsätter svärmor att steka medans jag säger att hon ska sätta sig så fortsätter jag att steka, men det vägrar hon göra, hon slutar när jag har sagt att jag vill ha mina annorlunda, så då spar hon sista smeten så att det räcker till mina två.


Sen efter att alla ätit klart fortsatte jag att diska det vi ätit på, jag ber gubben i lådan att han ska torka bordet, men då är svärmor snabb och säger att hon ska göra det och hon sätter igång med det. Då hade jag god lust att säga till henne "det var gubben i lådan jag bad att torka bordet inte dig", men jag bet mig tungan, för jag hade bara gjort mig osams med henne. Så medans hon torka och jag diskade pratade vi lite granna, hon frågade "kommer aldrig din mamma och diskar och städar och sånt här hos er?" Jag svarade helt ärligt "näe de gör hon inte för att hon anser att vi är vuxna nog att klara sånt själva" (och det är vi, båda är 30 år).

Det enda hon svarar på det är "jasså" och såg förvånad ut. Sen så sa hon nått i stil med "lika bra att du vänjer dig att det blir att jag kommer hit och gör sånt här, för så har jag alltid gjort hos mina tre pojkar utan att någon har sagt nått".

Jag sa aldrig rakt ut att hon skulle sluta att hålla på, men jag gav henne små vinkar om att hon skulle göra det, som tex att jag torkar spisen sen när jag är klar här med disken och som när jag berätta vad min mamma anser.


Jag prata med gubben i lådan om det efter att dom hade åkt och sa till att det kändes lite konstigt att hon höll på hemma hos oss, så berätta jag även om våran diskution om min mamma. Gubben höll med mig delvis lät det som, han sa bara typ "du vet hur mamma är".


Sen är det svärfar som är allmänt ohyfsad. Jag tycker att när man kommer hem till folk så tar man av sig skorna, men det gör aldrig svärfar. Det är flera gånger gubben i lådan har sagt till honom att ta av sig dom, men svärfar tycker det bara är krångligt att ta av sig dom. Men varför skaffar han sig inte lättare skor att sätta på sig och ta av sig undrar jag då? Även i vintras så gick han in med skor så att det blev blöta fotspår efter honom.


Båda svärisarna kan släppa värsta brakskitarna bland folk utan att bry sig det minsta, och det är snuskigt enligt min åsikt. Dom bor i ett mindre samhälle än vad jag och gubben i lådan bor i, så det är ofta svärisarna kommer hit till vårat samhälle och ska handla för att det är billigare här i affärna. Vi har tex rusta, dollar och karlsson och även en fjärde affär som liknar dom tre affärena.

Svärmor kan åka runt till dom ställena en sak på dollar, två saker på rusta och så vidare, bara för att det är kanske tio kr billigare på dom ställena. Dollar och karlssons är vägg i väg på ena sidan av staden, rusta är på andra sidan stan, kanske en mil bort, om man åker en halv mil till så kommer man till den fjärde billiga affären. Dom sakerna som hon köper på dessa affärer kan hon köpa i en vanlig mataffär. Att hon inte inser att det blir dyrt att åka och flaka så där för att spara in pengar på varona, så har dom en bil som drar lite mer än en liter milen.

Av Draken - 1 maj 2012 14:30

Lillkillen ligger och sover en sväng och gubben i lådan är och köper däck till sin nya bil som han trimmar, och jag sitter här och roar mig vid datorn när jag egentligen borde ligger och vila jag med. Borde passa på när lillkillen ligger och sover. Men jag fick ju ändå sovmorgon i morse, gubben i lådan gick upp med lillkillen kl sju i morse så fick jag sova vidare, guld värt det, så att jag sov till nio.


När lillkillen har vaknat så ska han och jag åka till mamma en stund, det var ett tag sen vi var där. Får se ifall gubben i lådan kommer dit senare och hämtar oss eller om mamma skjutsar hem oss.


Var iväg och köpte en tvilling vagn igår, det blev en teutonia s4. Vi orkade inte ta in den från bilen igår när vi kom hem för vi kom hem så pass sent, så att jag hämta den idag innan gubben i lådan åkte iväg och tänkte ställa in den i vagns/cykel förrådet. Men tji fick jag, dörren var för smal, ca 3 cm, hmmmm tänkte jag. Lillkillen börja ledsna och jag orka inte hålla på att fundera nå mer på det så att jag ställde in den i gången till alla förråden. Den står inte i vägen direkt, men den kan inte stå där. Ska försöka ställa in i vagns förrådet sen när gubben i lådan kommer hem så får han  hjälpa mig o få in den.


Vagnen är iallafall jätte fin. Det är samma fäger som i den vagn som vi har till lillkillen, fast det är en emmaljunga. Tydligen så kostar en teutonia s4 uppåt 8000 ny, men vi fick den endast för 2000 så att jag tycker att det var ett väldigt bra pris. Men vi fick dock inte med nått regnskydd till vagnen, men det går ju säkert att köpa till nu efteråt, ett sånt kan ju inte kosta mycket tycker jag.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards