Direktlänk till inlägg 1 september 2013

Jag är rasist

Av Draken - 1 september 2013 12:57

Jag känner mig irriterad på allt möjligt för tillfälligt.

Grannar som tror att vändplan utanför huset är en parkering. P-vakter som ger kan ge dom p-bot ena dagen men inte den andra för att då är det inte deras område.

Samma grannar som tror att det är okej att härja, leka och stoja klockan elva, tolv på natten/kvällen.Och när man pratar med dom att det är ett lyhört hus så tycker man att dom kan sluta härja nattetid. Verkar inte fatta vad man säger till dom.
Det är en ensamstående utländsk mamma med minst fyra ungar. Ett av barnen verkar kunna svenska, men mamman verkar inte svenska så bra. När jag har förklarat så har hennes grabb varit med och förklarat för henne på deras språk. Jag har även förklarat enkelt ensam för henne. Varje gång så har hon sagt att hon förstått vad man sagt till henne.
Lessna till slut så att jag prata med hyresvärden om henne, ifall dom kunde prata mes dom. Men dom kan inget göra så länge dom inte vet hur mycket som dom stör. Dom sa bara att jag skulle ringa störnings jouren. Men känns som det inte är nån ide att ringa dom, för att det tar hur lång tid som helst innan dom kommer. Det kan ta 30-40 minuter innan dom kommer och då hinner det oftast lugna ner sig.

Tack vare dessa grannar så börjar jag bli mer och mer rasist. Bara för att dessa grannar lever sitt eget jävla liv.

Här om kvällen så stod mamman och prata högt, nästan skrek på nån som stod vid bilen utanför en bit bort. Då var klockan typ halv elva på kvällen och jag och gubben var på väg och lägga oss. Gubben går ut på balkongen och säger "men håll käften" till henne. Jag hade gjort det om jag hade haft mer mod i mig.

#rasist
#irriterande
#grannar
#hållkäften

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards