Alla inlägg under april 2012

Av Draken - 15 april 2012 13:14

Det var länge sen jag skrev nu. Har ingen direkt ursäkt till varför jag inte har skrivit. Men det är mycket som har hänt. Sist jag skrev jag ju om att jag hade upptäckt att jag var gravid och visste inte hur jag skulle göra, det slutade med att jag hade kvar det, så att nu är jag i vecka 15. Gubben i lådan har lovat att han ska hjälpa till mycket med lillkillen när bebben kommer, hoppas att han kommer att hålla det. För att det kommer att bli jobbigt för mig annars, för att lillkillen har börjat komma in i en trotsålder och är en riktig klätter apa.


Just nu så känns det lite extra jobbigt, för att gubben i lådan var med i en bilolycka för några veckor sedan, som tur så klarade han sig med endast brutet bröstben, så att han har väldigt tungt och klarar inte av att bära så tunga saker. Så att jag har fått tagit allt ansvar för lillkillen, eller i stort sett allt ansvar just för att gubben inte klarar av att lyfta lillkillen. Så en sovmorgon har jag inte fått på hur länge som helst, fast jag har varit jätte trött så har jag inte fått sova ut. Visst gubben har klivit upp nån morgon med honom, men jag har ändå inte kunnat sova för att jag har vetat att jag måste kliva upp och lyfta ner honom om det har behövts. Så att jag är nästan ständgt trött, och att jag är gravid på det så gör det inte saken bättre heller, blir trött av det oxå.

Sen när vi har varit och handlat så har jag fått springa upp med matkassarna till lägenheten medans gubben i lådan har suttit kvar i bilen med lillkillen, sen har jag fått springa ner igen och hämta lillkillen sen så har gubben åkt och parkerat bilen. Så att jag börjar känna mig slut i axlar och rygg. Men det är bara att bita ihop och hoppas att gubben i lådan kan börja bära saker snart igen, som typ lillkillen eller matkassar så att jag slipper göra det ibland.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards