Alla inlägg under maj 2008

Av Draken - 31 maj 2008 13:41

Det är den årliga vårmarknaden här i stan nu under helgen.

Var ner och kollade en sväng igår med lillasyster, men det var inte så mycket stånd uppe när vi var där. Sen så var vi inte och kollade så länge heller för att lillasyster blev så dålig i magen så att vi gick till mitt jobb som låg i närheten så fick hon låna toaletten där.

Så jag fundear ifall jag ska ner och kolla idag och se ifall jag hittar nått kul där. Är ute efter nya foppa tofflor, dom som jag har börjar bli väldigt slitna.

Får se ifall jag får någon ork att gå ner och titta idag oxå.

Av Draken - 29 maj 2008 10:52

Messade mitt ex nere i Gävle nu på morgonen.

Var det dumt att göra det?

Jag har inga känslor alls för honom, just nu så känner jag att jag vill vara vän med honom på sin  höjd.

Den största och kanske den enda anledningen till att jag hörde av mig till honom var att jag ska få tillbaka pengarna från honom.

Men var det dumt att höra av mig till honom?

Av Draken - 28 maj 2008 23:00

Alla rasister/nazister kollar hit, jag har en liten sak att framföra:
 

Din demokrati är grekisk, dina siffror är arabiska, dina bokstäver är latinska, din pizza är italiensk, din moped är japansk, din choklad är colombiansk, dina kräftor är turkiska, din skjorta är från Hawaii, din freestyle är koreansk, din hund är utländsk, dina bananer är från Afrika, din parfym är fransk, din mobil är finsk, din öl är dansk, dina semestrar tillbringar du i Spanien, Grekland eller Thiland.


Och du klankar ner på din granne för att han är utländsk.


Det bästa av allt är att din kung är halvfransk och din drottning halv tysk och brasse..

Av Draken - 27 maj 2008 23:30

Fan va jäkla irriterande jag blir på henne. Har messat lite med henne nu ikväll.

Jag köpte en ny tv strax före jul, en 32 tums lcd tv köpte jag. Ända sen dess har hon pratat om att köpa en ny tv, och nu har hon köpt en ny för lite drygt femton tusen. Hon köpte en 50 tums plasma tv har jag för mig att hon köpte.


I det sista messet så skrev hon att "nu har jag en större tv än dig". Man kan lätt  anta att hon vill att jag ska bli avundsjuk för att hon har en större tv än mig.


Och i fjol sommar så köpte jag en ny mobil, och då köpte hon oxå en ny mobil för nästan fyra tusen. Och för lite drygt två månader så köpte hon en ny mobil för nästan tre tusen.


Och för några månader så köpte hon en soffgrupp för nästan tjugo tusen.


Och ändå så säger hon att hon har så dåligt med pengar. Hur går det ihop egentligen? Om man kan köpa en tv för lite drygt femton tusen och två nya mobiler inom ett halv års mellanrum för ca sju tusen tillsammans och en soffgrupp för nästan tjugo tusen, har man inte pengar då?


Om man kan köpa saker för lite drygt 46 tusen inom ett år så har man pengar enligt mig.

Men ändå så säger hon att hon har så dåligt med pengar varje månad.

Jag tänker då, så sluta köp saker för pengarna, köp visäntliga saker istället för sånna saker.

Av Draken - 27 maj 2008 23:09

Klockan är strax efter 23.00, och solen har inte gått ner helt och hållet.

Det är ju helt otroligt.

För lite drygt tre månader så var det kol mörkt redan vid fem snåret.

Tänka sig vad det går fort, nu är sommaren verkligen på väg.


Jag längtar till varma sommar dagar då man kan gå och svalka sig med ett bad någonstans utomhus eller att sätta sig ute någonstans och bara njuta av solen och värmen och äta en glass.

Av Draken - 25 maj 2008 22:58

Har en sån jäkla ångest.

Känns som jag håller på att bli uppäten innefrån.

Det är tungt att andas.

Jag blir tokig.

TW

Av Draken - 25 maj 2008 17:35

Tycker du om att spela spel på nätet?

Då kanske detta spel är nått för dig http://www.tribalwars.se/23567.html

Där ska du bygga upp en egen by och trupper, sen längre fram i spelet kan du adla flera byar.

Det finns fyra olika världar som man kan vara i.

Av Draken - 24 maj 2008 20:33

Du kliver upp på morgonen och din dag blir förstörd, bara för du inte kan välja vilken av dina 30 tröjor du ska ha på dig. Och på Moskvas gator fryser en 14 årig flicka ihjäl för hon inte har en enda tröja att ta på sig.


Du går till skolan och klagar och tycker synd om dig själv för alla läxor du fått. Och i Indien gråter en 10årig pojke för han aldrig kommer få börja skolan.


Du går till matsalen för lunch och påpekar den äckliga maten och slänger i stort sett allt du har på tallriken. I Sudan dör en 2årig flicka av grov undernäring och vätskebrist.


Du kommer hem och förbannar din mamma för att du måste hjälpa till att tömma diskmaskinen. Och i Somalia blir en 8årig pojke slagen för han somnade efter 10 timmars arbete i hemmet.


Din kväll blir förstörd när du upptäcker en finne på hakan, och i Kambodja dör en 11årig flicka och hennes lillebror i Aids.


Gråt inte över pojkarna som dör, över flickorna som inte överlever, för dessa tårar räddar inga liv. Res dig upp och förändra för en instinkt om att förnyelse behövs för att rädda världen!!

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards