Alla inlägg under april 2010

Av Draken - 23 april 2010 15:07

Börjar bli ganska less. Men jag förstår att han vill träffa sina vänner och bekanta när han slutar. Men i stort sett hela denna vecka så har han kommit hem tidigast vid sex tiden, ibland så har det blivit framåt åtta tiden. Det var lika förra veckan oxå. Han säger att han vill hinna bli klar med bilen som han håller på att trimma innan junior kommer. Sen jag slutade jobba (mitt sista arbetspass var tisdags förra veckan) så har han inte kommit hem direkt hem en enda gång, han har alltid gjort något efter jobbet så att han har kommit hem tidigast vid sex tiden. Om han åker hem direkt så skulle han vara hemma vid halv fem tiden.


Men jag har sagt till honom att jag vill hinna träffa honom om kvällarna, så att han och jag får lite tid tillsammans innan junior kommer. Det vill även han, men ändå så kommer han hem framåt sju snåret, och då ska vi äta, han vill duscha, han vill sitta framför datorn. Så att då blir det inte så mycket tid över till oss två. Jag har förklarat för honom hur jag känner mig, han bara svarar jag kommer snart och är med dig så kan vi sitta och prata och gosa. Men när han väl kommer o sätter sig i soffan så är det antingen nått program som han vill se, och om det inte är det så är han dunder trött så att han sitter och halv sover så att man inte får någon kontakt med honom.


Blir så himla ledsen att det blir så här i stort sett varenda kväll. Jag vill inte hindra honom att göra sina intressen och träffa sina vänner, men jag vill ha en kväll med honom när han är närvarande, då man kan sitta och prata med honom. Känns som det inte är någon ide att man nämner detta nått mer för honom, för att då tjatar man väl bara på honom. Och ingen ide är det att ringa honom heller när han är och träffar sina vänner för att då känns det som han tror att jag håller koll på honom. Och dessutom så om vi ska prata med varandra i telefon så är det jag som får ringa, han ringer mig väldigt sällan.


Han slutade vid ett idag, och jag förväntade mig att han skulle ringa då, men icke sa nicke de gjorde han inte, så att då ringde jag honom vid halv tre då sa han att han har väntat på att jag ska ha ringt honom. Men nu ska jag inte ringa honom nå mer idag. Om jag betyder nått för honom så får han höra av sig, om han nu har tid att höra av sig förstårs.

Av Draken - 12 april 2010 16:58

Var iväg till barnmorskan idag. Mamma följde med mig dit, så att hon fick höra hjärtljuden för första gången på junior, hon tyckte att det var jätte kul att följa med.

Men allt såg bra ut iallafall. Har gått upp nio kilo sen jag skrev in mig, det är inte så farligt mycket tycker jag. Och det är bara bra att jag inte går upp så mycket i vikt, eftersom jag har så mycket övervikt annars.


Och snart så blir jag ledig. Ska bara jobba i morgon så blir jag ledig, det ska bli så himla skönt tycker jag.

Av Draken - 10 april 2010 20:02

Gubben i lådans bil som han brukar köra i vanliga fall ställde ju han hos sina föräldrar igår och lät den stå där tills idag och pappa hans strula till det med bilen så att gubben i lådan inte kan köra med den. Jag uppfatta inte riktigt vad som hade hänt, men jag skrev ju vad som hade hänt så som jag uppfatta det när han ringde och förklara. Han sa då att han skulle kolla över bilen och se vad han kunde göra.

Prata nyss me honom och då sa han att han troligtvis måste lämna in bilen för att det var något med larmet och att det måste kopplas ur. Jag anser att det är en kostnad som hans pappa får stå för eftersom det är han som har ställt till det.

Av Draken - 10 april 2010 16:35

Måste man tycka om sina svärföräldrar?


Det är såna där små saker som jag går och irriterar mig på hos mina svärföräldrar. Som tex svärmor här om veckan, har för mig att jag skrev om det förut. Jag och gubben i lådan satt hemma hos svärisarna och prata om vilket namn vi ska ta till vårat barn, hennes barnbarn. Jag sa att ifall gubben i lådan vill att barnet ska ha hans efternamn så får det bli det namn jag vill ha och om barnet ska ha mitt efternamn så barnet det namn han vill ha. Svärmor hörde när jag sa det, och då så sa hon till gubben i lådan typ "Låt barnet ta hennes efternamn bara det blir det namnet som du vill". Det namn som han vill att barnet ska heta har vi pratat om förut och i början var jag med på det och tyckte om det, men nu känner jag mer anti mot det. Just bara för att hon håller på att tjatar om att barnet ska heta det. Om vi tar det namnet så känns det som det är hon som har bestämt att mitt barn ska heta det.


Och svärfar, han inte är inte så mycket bättre, eller så är det väl jag som irriterar mig på små saker. Gubben i lådan hade åkt i en annan bil hem igår och lämnat sin vanliga bil hos sina föräldrar, och pappan (min svärfar) skulle flytta bilen och lyckades sätta igång larmet på nått konstigt vis, vet dock inte hur. Men i vilket fall som helst så fick han av larmet och fick igång bilen, han körde den en bit och han varvade upp den och skulle till och lägga i fyran, men fick i tvåan istället, så att hela motorn skrek tydligen. Så att nu får inte gubben i lådan igång bilen. Och vi som är i behov utav bil, för att mitt vatten kan gå när som helst. Visst det är ändå tre veckor kvar till beräknad bf, men barnet kan få för sig att komma tidigare.


Visst dom här sakerna kanske inte är mycket att hetsa upp sig för, men jag kan inte låta bli att irritera mig på dom ändå. Tycker att dom lägger sig i för mycket när det gäller mitt och gubbens i lådans barn.

Av Draken - 4 april 2010 14:43

Gubben i lådan har stuckit och hjälpt sin bror med hans bil som måste fixas till. Får se hur länge han blir borta. Har tänkt att jag ska dammsuga medans han är borta, men jag har inte fått tummen ur röven ännu och på börjat ännu. Sen så måste det diskas oxå. Men det är väl lika bra att jag får tummen ur röven så att man får det överstökat, så att man blir av med skiten.


Jag slipper iallafall laga mat, förhoppningsvis. Gubben i lådan sa att han kunde laga maten idag, får väl se hur han ställer sig till det när han kommer hem. Det blir väl som vanligt när han ska laga mat, hämtmat eller mat hemma hos hans föräldrar.

Av Draken - 3 april 2010 07:46

Varför kan jag inte sova när jag kan och får sova hur länge jag vill? Men det är ju typiskt mig att vakna tidigt och inte kunna somna om när jag är ledig.


Det som händer idag är att jag och gubben i lådan ska iväg till svärföräldrana, och där kommer vi bli i flera timmar. Har inga större problem med dom, men det blir jobbigt att vara där i flera timmar. Och dom senaste veckorna har det blivit att vi har åkt till svärisarna dom senaste lördagarna och varit där i flera timmar.

Svärmor säger hela tiden att mitt och gubbens i lådans barn ska heta Rasmus om hon får säga sin mening, jag skrev ju om det här om veckan (jag länkar där jag skrev jag om det http://draken.bloggagratis.se/2010/02/22/2583202-anti-mot-svarforaldrana/ ) Tack vara henne så blir jag mer och mer anti mot namnet Rasmus, kan inte säga det till gubben i lådan varför jag börjar tycka mindre om Rasmus, det går bara inte.

Så därför så brukar jag komma med andra förslag till namn, men det verkar vara ganska kört. För att gubben i lådan vill verkligen ha Rasmus, undra om det beror på att hans mamma vill ha det.

Av Draken - 1 april 2010 07:43

Är så extremt trött, skulle gärna vilja sticka hem och sova i några timmar till, känns nästan som jag skulle kunna somna sittandes här på stolen. Och ändå så sov jag rätt så bra i natt, vakna bara en gång för att gå upp för att pinka, somna om ganska fort när jag gick och la mig igen. Men ändå så är jag extremt trött nu. Kanske skulle lägga omkull mig en sväng när jag kommit hem sen när jag har slutat, synd nog så jobbar jag heldag   

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards