Alla inlägg under juni 2010

Av Draken - 26 juni 2010 14:31

Var och firade midsommar hos svågern och hans familj igår. Det gick väl bra till en början, fast svärisarna var där. När jag, lillkillen och gubben i lådan kom till svågern så lämna vi vagnen i bilen och tog  in lillkillen i bilstolen och lät honom sova i den.


Men sen när det var dags att gå ut så tog gubben i lådan ut vagnen och ställde den utanför huset så skulle jag lägga lillkillen i vagnen sen när jag hade ammat klart. Svärmor sa att gubben i lådan skulle ta in vagnen så att den skulle bli varm. Att vagnen skulle bli kall när den skulle stå ute är ganska liten risk, det var typ 23 grader varmt i solen. Men ingen tog in den iallafall, så att till slut så skyndar hon sig ut och släpar in vagnen, som typ "Ni ska lyssna på vad jag säger och lyda mig".


Men jag ammade klart lillkillen till slut och la honom i vagnen. När jag skulle dra på mig skorna så ställde jag lillkillen bredvid mig, då börjar svärmor fixa med filten som jag redan hade lagt runt honom och sen går ut med honom.


Det känns som hon försöker att bestämma över min lillkille, om hon försöker sig på ännu mer så kommer jag säga ifrån, för att hon ska inte vara med och bestämma över honom.

Av Draken - 24 juni 2010 10:23

Idag är det super duper fint väder. Det ser ut att vara varmt oxå, får hoppas att det är det, för att det är återträff med föräldrargruppen idag och jag har tänkt att jag ska ha klänning idag. Ska bli kul att träffa dom andra föräldrarna.


Lillkillen ligger och sover just nu, så att då passar jag på att skriva en sväng. Egentligen borde jag ligga och vila mig en sväng, för att jag är så trött, men jag har ingen ro att ligga ner. Sen så är det bra för lillkillen att få ligga ensam oxå.

Av Draken - 4 juni 2010 23:00

Gubben i lådan och junior ligger och sover just nu. Själv så kan ja inte sova, men vet dock inte varför. Funderar på för mycket.

Gubben i lådan hann inte hem när hans föräldrar var här. Irritera mig som vanlig på dom. Svärfar gick med skorna inne hela tiden, respektlöst tycker jag. Svärmor gjorde så mycket annat som jag inte orkar berätta nu.

Av Draken - 4 juni 2010 16:22

Har värsta ångesten. Svärmor ringde och sa att hon var på väg hit, vill egentligen inte träffa henne. Men får visa god min istället, för gubbens i lådans skull.

Jag förstår ju att hon vill träffa sitt barnbarn, men jag önskar bara att jag slapp träffa henne. Hon lägger i sig för mycket i juniors uppfostran. Hon kan ge mig och gubben i lådan tips, men hon ska inte lägga sig i hur vi uppfostrar honom.

Får hoppas att gubben i lådan kommer att komma hem så snart som möjligt.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards