Alla inlägg under maj 2011

Av Draken - 30 maj 2011 14:00

Det var ett tag sen jag skrev. Det har helt enkelt inte blivit, beror mestadels för att gubben i lådan har varit sjukskriven en längre tid. Så att han har varit hemma så att jag har inte kunnat skriva, han vet ju inte om denna blogg. Men nu har han iallafall börjat jobba igen.


Var iväg till baby sången med lillkillen och svärmor. Gick mestadels för att svärmor har tjatat om att få följa med dit, så att igår så gick jag dit med henne. Det var inge vidare kan jag ju säga. För det första när vi gick dit så tog hon beslag på vagnen så att hon gick med den dit. Och när vi gick hem så hade jag vagnen, men hon höll i vagnen som man vill att ett barn ska göra när man är ute. Jag försökte komma framåt med vagnen men hon drog den bakåt, värst var det i uppförsbackar. En vagn är ju tung i sig själv, men det blev ännu värre när hon drog den bakåt.


Jag prata med henne i går kväll och sa vilken tid jag senast ville gå hemifrån för att hinna till baby sången, men hon kom nästan tio minuter senare, så att då ville jag gå ganska fort så att man hann varva ner och lillkillen skulle få hinna leka av sig lite innan det skulle börjas sjungas. Men det gick inte ann att gå lite fort, hon skulle gå så sakta så och fatta inte att det började bli lite bråttom, fast jag började titta på klockan. Hon skulle stanna och kolla på allting.


Sen när vi skulle gå hemåt igen så skulle hon in och titta i en klädesbutik där hon hitta en tröja som hon köpte, och hon som sa senast i söndags att  hon och svärfar knappt har några pengar, hur har hon då råd att köpa sig en ny tröja?

När vi väl var hemma så skulle hon göra våfflor, så att hon gjorde det åt sig själv och lillkillen. Det är väl inge fel i det, men sen när hon hade gjort klart och plockat undan efter sig, så börjar hon städa i köket. Att städa köket är inte hennes jobb, det är mitt och gubbens i lådans jobb. Varje gång hon är här så börjar hon torka bänkar, spis och väggen ovanför spis och bänk. Suck säger jag bara.


Men nu läre jag sluta, lillkillen har vaknat nu hör jag, så att jag läre gå och ta hand om honom.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards