Alla inlägg under september 2011

Av Draken - 28 september 2011 17:31

Nu e man hemma,eller de har ja varit i ca 1 1/2 timme. Sitter i fotöljen och bloggar via telefonen, lillkillen har somnat i min famn, de e långa dagar för honom på dagis, han kommer dit till halv sju o ja hämtar honom strax före fyra.Gubben i lådan stack iväg på en gång nästan, hade varit hemma i ca 30 minuter då han får ett sms från posten där de står att han har ett paket o hämta ut. Tydligen e de nå till den trimmade bilen, o de ville han testa på en gång, så att han e där nu o kommer nog att vara där hela kvällen.Näe, nu tror ja att ja ska väcka lillkillen så att han kan somna ikväll.

Av Draken - 24 september 2011 23:05

Gubben i lådan ligger o sover för natten nu. Han tog en och en halv sömn tablett, för att han säger att han sovit så pass dåligt de senaste nätterna. Visst ja kan förtså att han e trött om han sovit bara fyra fem timmar de senaste nätterna, för att han är i behov är i mer behov av sömn än va ja e. Men ja hade hoppats på att han skulle ta lillkillen imorgonbitti, så att ja får sova lite längre. Har inte fått göra de på flera veckor, medans gubben har varit hemma o varit sjuk hela veckan o sovit fram till tio.Lillkillen har varit på dagis under mina arbetstider,fast gubben varit hemma. Tycker att gubben hade kunnat lämnat lillkillen senare än att ja skulle lämna vid halv sju.Men ska väl ta o lägga mig ja me o få några timmars sömn innan lillkillen vaknar, hoppas att vill sova länge imorgon, till iallafall minst åtta tiden, imorse så vakna han sju, halv åtta tiden.

Av Draken - 24 september 2011 10:46

Skriver bara en snabbis, gubben i lådan ligger inne i sängen och vilar och lillkillen ligger oxå och vilar. La lillkillen nyss, och gubben i lådan vakna till, så därför blir det bara en snabbis skrivet.


Börjar fundera ifall jag gör rätt med att stanna kvar hos gubben i lådan. I torsdags så hade lillkillen feber som bara steg, sjukrådgivningen tyckte att vi skulle åka in med honom. Skulle på toa o pinka, kollade på telefon och såg att ja hade fått sms som jag börja svara på, och då blev han förbannad och tog tag i mig om hakan och sa "låt bli den där förbannade telefon". Sen på kvällen då han hade lugnat ner sig så sa han att han blev stressad och fick panik för att lillkillens feber bara steg och jag bara skrev sms och verkade vara så himla cool lugn.


Sen idag så låg han i sängen och låg och blunda, tyckte att han var gullig när han låg så som han gjorde så att jag tänkte knäppa kort på han. Så att när blixten lyste på han så slog han kameran ur händerna på mig och var skit förbannad.


Så min undran är ifall jag gör rätt att stanna med honom.

Är detta en början till en misshandel tro?

Av Draken - 15 september 2011 15:02

Är hemma ensam med lillkillen som ligger och sover för tillfället. Gubben i lådan har åkt iväg en sväng. Lillkillen var hemma med gubben i lådan hela förra veckan, för att lillkillen var förkyld, han är det fortfarande så att denna vecka har jag vabbat. Gubben i lådan är hemma från jobbet oxå för att han oxå är förkyld.

Egentligen så är lillkillen pigg nog för att gå till dagis nu, men jag känner för att vara hemma nån dag till, dessutom så "sjukskrev" läkaren som vi träffa igår lillkillen tills på fredag.


Har ju börjat en praktik inom ett skolkök nu, så att jag jobbar mellan sju och halv fyra om dagarna, så att lillkillen ska vara på dagis mellan halv sju och fyra då jag är på "jobbet". Men jag önskar bara att jag hade ett riktigt jobb där jag tjäna riktiga pengar.

Av Draken - 11 september 2011 15:30

Idag så blir min lill kille 16 månader, samma dag som world trade center "firar" 10 år.

Tänk vad åren går fort. Tycker inte det var många år sen wtc händelsen, känns som det bara var här om året.


Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards