Alla inlägg under maj 2013

Av Draken - 13 maj 2013 12:37

Blir allämnt less på mycket. Men just nu så är jag rätt less på att gubben i lådan är borta stup i kvarten och när han är hemma så är han grinig och skyller på att jag är bitchig


Jag är även less på att gubben i lådan säger en massa med negavitet om min familj. Visst den kanske inte är perfekt, säg den familj som är det. Han säger att han tycker att det är konstigt att min mamma aldrig vill ta den stora lillkillen någon gång. Men jag har försökt att förklara för honom att hon jobbar heltid, hon pluggar även just nu och nu så håller hon och hennes syskon på att städa ut mormors hus. Så att hon åker 30 mil enkel resa varrannan helg och städar och plockar, sen 30 mil hem. Så att det är rätt mycket för henne just nu så att nu har hon inte tid.


Jag har sagt till honom att han ska sluta prata negativt om min familj, men han lyssnar inte helt på mig. Jag har god lust att säga att det finns mycket negavitet om hans familj som jag kan ta upp, men jag har valt att inte säga något för om jag skulle ta upp det med honom om hans familj så skulle det bli hus i helvetet. Jag har börjat lära mig om vad jag ska hålla tyst om, iallafall vissa saker.

Av Draken - 9 maj 2013 14:11

Känner mig så himla ensam

Gubben i lådan är och repar, och kommer att vara borta ända tills ikväll. Idag så blir det ett långt rep för att det är en utav medlemmarna som åker trettio mil bara för att för att repa med dom. Så att då blir det färre rep, men långa istället. Kan bli typ sex, åtta timmars rep. Och då äter dom tillsammans oxå. Dom skulle iväg och käka innan dom skulle iväg och repa.


Han var borta hela dagen igår oxå. Först så åkte han ca femton mil och köpte ny bil sen så åkte han och spela trummor och kom hem först vid halv tolv.


Men hade gärna velat haft honom hemma, för att det är en del saker som läre fixas här hemma inför helgen då stora lillkillen fyller år. Imorgon så hinner vi inte göra så mycket för att vi ska iväg på begravning.


Men vad ska man göra när man har en ensamhet som äter upp en innefrån?

När man känner att man inte vill vara ensam, men ändå inte är sällskaplig?


Känner att det skulle vara rikgtigt gott med en cigg och ett glas vitt. Men vinet läre jag vänta ett tag till med. Ciggen är bara att glömma, även om jag känner att begäret är så stort så att jag lätt skulle kunna gå och köpa mig ett paket.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards