Alla inlägg under juni 2007

Av Draken - 30 juni 2007 00:13

Dagens hämnd går till en arbets"kamrat" som vi kan kalla BP. Eller rättare sagt dagens irritation går till BP.

I morse när jag precis hade börjat att hjälpa en tant att borsta tänderna (jobbar på ett äldreboende) kommer BP in och frågar på ett bossigt sätt "Borstar tänderna på henne?" Hon sa det på ett sätt så att det lät som en order. Hon såg att jag hade påbörjat att hjälpa tanten att borsta tänderna så att hon hade kunnat hålla käft, men BP kan inte hålla käft, hon vet inte hur man gör. Hon ska alltid hålla koll på vad alla andra gör och vill styra och bestämma över alla (arbetskamraterna vill hon styra o bestämma över), hon har inte gått på vik nå länge, det är såna som har jobbat där i över tio år o dom vill hon styra o bestämma över. BP tror att hon känner pensionärena bäst, bättre än dom som har jobbat där i över tio år som lärde känna pensionärna när dom flytta in där.

Jag säger då bara att hon kan fara och flyga den fan. Jag tål inte sånt folk som vill komma och styra och bestämma över mig och som tror att dom vet allt och tror sig kunna allt.

Av Draken - 21 juni 2007 22:53

Varje gång jag hör denna låt så tänker jag på dig, jag tänker på alla dessa småstunder som bara var våra, de få gånger vi verkligen hade det bra.

Tänker på den gången det var fullt me folk omkring oss och du drog mig intill dig och viskade i mitt öra att du älskade mig.


Första gången jag verkligen lyssnade på "Goodbye my lover" var när jag höll på att flytta ifrån dig.

Varför ska du vara i mitt huvud och spöka för?

Varför kan du inte bara försvinna ut ur mitt huvud?

Varför måste jag älska dig så mycket?

Varför måste jag sakna dig så mycket? 




Did I disappoint you

or let you down?

Should I be feeling guilty

or let the judges frown?

'Cause I saw the end

before we'd begun,

Yes I saw you were blinded

and I knew I had won.

So I took what's mine by eternal right.

Took your soul out into the night.

It may be over but it won't stop there,

I am here for you if you'd only care.

You touched my heart

you touched my soul.

You changed my life and all my goals.

And love is blind and that I knew when,

My heart was blinded by you.

I've kissed your lips and held your hand.

Shared your dreams and shared your bed.

I know you well, I know your smell.

I've been addicted to you.


[Refrain:]

Goodbye my lover.

Goodbye my friend.

You have been the one.

You have been the one for me.

Goodbye my lover.

Goodbye my friend.

You have been the one.

You have been the one for me.


I am a dreamer and when I wake,

You can't break my spirit -

it's my dreams you take.

And as you move on, remember me,

Remember us and all we used to be

I've seen you cry, I've seen you smile.

I've watched you sleeping for a while.

I'd be the father of your child.

I'd spend a lifetime with you.

I know your fears and you know mine.

We've had our doubts

but now we're fine,

And I love you, I swear that's true.

I cannot live without you.


Goodbye my lover.

Goodbye my friend.

You have been the one.

You have been the one for me.

Goodbye my lover.

Goodbye my friend.

You have been the one.

You have been the one for me.


And I still hold your hand in mine.

In mine when I'm asleep.

And I will bare my soul in time,

When I'm kneeling at your feet.

Goodbye my lover.

Goodbye my friend.

You have been the one.

You have been the one for me.


I'm so hollow, baby, I'm so hollow.

I'm so, I'm so, I'm so hollow.

I'm so hollow, baby, I'm so hollow.

I'm so, I'm so, I'm so hollow.

Av Draken - 20 juni 2007 11:30

Jag vet att ja e en idiot när jag längtar efter någon som har sårat mig så himla mycket som den här människan har gjort.

Jag fattar inte varför jag längtar o saknar honom.

Jag fattar inte att han bor ihop med någon annan o ska ha barn med henne.

Jag som förväntade mig att det skulle bli han och jag i slutänden.

Jag som älskar honom mer än livet, men ändå så hatar jag honom över allting annat.


Jag vill säga till honom att jag älskar honom och han ska komma tillbaka till mig och skita i den där tjejen.

Jag vill skälla på honom för att allt han gjort, jag vill såra honom riktigt ordenligt. Jag vill att han ska må lika dåligt som jag har gjort.


Jag vet att det bästa vore ifall jag glömde honom helt och hållet och gick vidare. Men hur sjutton ska det gå när han är i mitt huvud och spökar hela tiden?

Av Draken - 18 juni 2007 20:15

Något som jag hatar så otroligt är en bessewisser.


Har en sådan person på jobbet, vi kan kalla henne för BP. Hon utstrålar verkligen "Jag kan ALLT och är BÄST". Men hon kan då inte allt och är verkligen inte bäst.


Jobbar ju på ett äldreboende, och då delar vi ut mediciner och ger insulin och sånt. Det var en morgon som hon var in till en som har diabetes, vi kan kalla henne för LO. Vi ska ge LO insulin när hennes blodsocker är på 4,4. Men BP gav LO insulinet när hennes blodsocker var närmare tre. Det är inge bra det. När vi säger att det inte är något bra till BP så visste hon inte det. Men hon borde ju kolla upp hur det ligger till innan hon gör något helt fel.


Jag har ingen deligering, och i morse höll jag på med morgonbestyren med en tant, vi kan kalla henne för EÅ. Jag vet att hon ska ha medicin i rumpan för sina hemoröjder, så att jag gick o hämta BP och sa att hon skulle ge EÅ den.  Men BP säger bara "ge henne den du", det är en miss det oxå av henne. För när man har deligering så får man inte lämna över mediciner till såna som inte har deligering.


Och när jag var i tvättstugan o kände på kläderna i torkrummet, så kommer BP in o slänger in lite smutstvätt i korgen o säger samtidigt "jag har nyss varit här". Men hon ska ta mig fan inte säga något om att ha varit i tvättstugan nyss. För när jag är där brukar och håller på med att plocka ur maskinen, hänga tvätt, vika ihop tvätt eller sånt som man brukar göra i tvättstugor, brukar BP komma och "ta över" det jag håller på med.


BP är en sån person som tror att hon är bäst och ingen annan kan något. Det är ingen på jobbet som tycker om henne. Som tur är BP bara en vikarie. Vi har pratat med chefen hur det ligger till, men chefen säger bara "så farligt är det väl inte"


Så dagens hämnd går till bessewissern BP och chefen som inte bryr sig om sina medarbetare.

Av Draken - 15 juni 2007 22:00

Dagens hämnd är på en kompis, vi kallar henne för CA. Vi messade varandra nu på kvällen och hon sa att hon hade så tråkigt och var så sugen på att träffa en kille o ha sex me honom. Hon ville låna min lägenhet, dom måste träffas i smyg för att hon är gift.


Jag sa "vart har du tänkt att jag ska ta vägen när du ligger o nullar honom då?" Det jag fick till svar var att "men gå till den där personen" en gemensam kompis, vi kallar henne för MO. Men jag vet att MO lägger sig tidigt för att hon är ensamstående med två barn och lägger sig tidigt om kvällarna. CA försökte allt för att få låna min lägenhet en halvtimme, timme fast jag sa ifrån från första smset.


CA är gift med en kille som är muslim, och typ hela hans familj bor här i Sverige och håller reda på alla och håller ihop. Så om CA skulle bli upptäckt så kommer jag att få skit för att jag har lånat ut min lägenhet till henne. Jag frågade henne vad hon skulle göra ifall dom blev upptäckta, men det skulle dom inte bli enligt henne. För att dom skulle bara träffas den här gången för ett avslut, men det sa hon även förra gången dom träffades. När jag tog upp att hon hade sagt det sist så skrattade hon bara.


Jag säger då bara att jag vill inte få skit för att hon inte kan hålla sig till en.

Av Draken - 13 juni 2007 22:05

Nu har jag messat Han och sagt att jag har fått missfall. Det jag skrev till honom var "Nu har jag en glad nyhet för din del. Har fått missfall. Hoppas att du e glad nu när du slipper bekymra dig över två barn."


Men det som bekymra mig var det svaret som jag fick av honom. De han han svarade var "Det var tråkigt vännen  du vet att jag vill ha barn och så önskar jag kunde ge dig en  kram"


Vad menar han med det, jag skrev till honom "Du ska  ju få barn, så varför önskar du att du kunde mig ett då? Trodde inte att du ville ha barn me mig."


Men det var för två timmar sen jag skrev det till honom, och han har inte hört av sig på något vis med vad han menar. Jag vill ringa honom och fråga vad han menar med det, men jag vill inte visa mig svag. Så vill jag inte heller höra hans röst heller för att då vet jag inte hur jag skulle reagera. Jag är ju som sagt fortfarande svag för honom, men inte lika svag som jag var förut. Jag vill bli starkare.

Men ändå så vill jag veta vad han mena med det.

Så vad ska jag göra?

Av Draken - 9 juni 2007 11:51

Sticker till storstan i dag (till Stockholm alltså). Ska dit o hälsa på lite granna. Har inte varit där nere på väldigt länge. Det är väl ungefär tre år sen jag var ner sist, så att då ska det bli kul att åka ner.

De enda jag vet att vi ska göra är att vi ska iväg till ett shopping centrum o shoppa, får se ifall man hittar något där.

Han

Av Draken - 8 juni 2007 18:59

Jag ska hämnas på honom så att han ångrar att han har sårat mig så mycket som  han har gjort under dessa år som vi har kännt varandra.

Det värsta som han har utsatt mig, eller en av dom värsta sakerna är att han har kallat mig för slampa.


Så här ligger det till. Jag skickade ett sms om att jag var gravid, då frågade han om det var hans barn, för att han och jag prata ju aldrig om eventuella andra sex partners. Men han borde känna mig vid det här laget att jag inte går o knullar var och varannan människa eller att jag hoppar på varje karl jag ser.


Men vi skickade iallafall några sms till varandra, han sa aldrig rakt ut att jag var en slampa, men jag läste mellan raderna.


Jag ska iallafall knäcka honom så att det rycker, jag tror att jag är nära nu :)

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards