Alla inlägg under februari 2008

Av Draken - 29 februari 2008 20:52

Det har snöat i natt, inge kul, jag som trodde att våren var på väg, men shi fick jag.


Killen har lovat att han ska komma upp i morgon, får väl se hur det kommer att bli om han kommer överhuvudtaget.

Av Draken - 28 februari 2008 20:38

Stack iväg till Dollar med en kompis idag efter jobbet, kom hem strax efter sex, så att vi träffades i ca två timmar och det enda hon tjata och gnata om var sin kille. Han gör dittan och dattan. Han träffar sitt ex pappa flera gånger i veckan, han träffar sitt ex son flera gånger i veckan. Tydligen så har han varit med i hans liv ända sen han föddes, och hans riktiga pappa har aldrig funnits där. Min kompis tycker att det är fel att han träffar både sin föredettas far och son, jag tycker mer att det låter som hon är avundsjuk på att han träffar dom två.


Och när jag började prata om mina problem så kanske vi prata om det i två minuter sen så började hon på att tjata och gnata om sitt förhållande. Visst, jag förstår att hon kanske har problem i sitt förhållande, men bara för det så behöver hon inte prata om dom stup i kvarten. Det finns faktiskt andra som kanske vill prata om sina problem.

Jag vet inte vad jag ska göra med henne snart.

Av Draken - 27 februari 2008 10:25

Har nyss klivit upp. Vaknade en vinda tidigare o var stupsäker på att jag var ledig idag, men sen när jag tänkte efter så kom jag på att det var onsdag o jag börjar klockan halv ett. Skulle ha varit skönt att vara ledig idag tycker jag.


Men när jag tittade ut så tänkte jag "va fan, va e detta?" Det var ju alldeles vitt ute, såg ingeting. I vanliga fall så brukar jag se skogen som är utanför mitt fönster, men det gjorde jag inte. Men sen när jag tittade lite nogrannare så såg jag at det var dimma, att det var därför jag inte såg något.

Av Draken - 26 februari 2008 19:35

Pratade nyss med killen. Tydligen så vill han vara tillsammans med mig fortfarande, men jag vet inte riktigt. Jag känner mig osäker. Känns som han inte älskar mig riktigt ordenligt, så vet jag inte vad jag känner för honom.


Han sa att han skulle komma på fredag, men jag tror inte att han kommer att komma. Jag tror honom först när han står där på station. Han har ju lovat mig så många gånger att han ska komma utan att han har kommit.


Han ville låna 1300 kronor av mig, men eftersom jag får mina pengar först i morgon, och jag vet inte riktigt hur mycket jag får kvar efter räkningarna så får vi se ifall han får låna nått. Men om jag nu skulle ha råd att låna ut pengar till honom så vet jag inte om jag vill låna ut några pengar till honom. Han har ju lånat 6000 av mig utan att börja betala tillbaka ännu, så jag får se ifall jag lånar ut några pengar till honom.


Men är det någon som vet vart man kan vända sig om det är en privat person är skyldig en pengar o inte betalar tillbaka så att man får tillbaka dom? Hoppas att ni förstår min undran, om inte så får ni fråga vad jag menar, så ska jag försöka att förklara mig bättre.

Av Draken - 26 februari 2008 16:51

Jag som trodde att våren var på väg, men shi fick jag.

Det snöar för fullt just nu, ioförsig så är det små flingor, men det snöar ändå.

Jag som såg fram emot att våren var på väg att komma, men jag får aldrig så som jag vill ha det :(

Av Draken - 26 februari 2008 15:53

Det var en gång en flicka som bodde me sin mamma, pappa och tre systrar.
Flickan vakna på morron av att mamma kom in å pussa hon på kinden och sa att de va dags att kliva upp och gå till skolan. Skolan! tänkte flickan och fick en stor klump i magen.
Men hon klädde på sig och gick till skolan, frukost de åt hon aldrig, hon va så nervös att hon bara mådde illa på morron.


När hon närmade sig skolan såg hon *den där Robban* som stod på skolgården, hon förstod att han stod där och vänta på henne, inga rastvakter fanns det ute som vanligt!
Flickan gick å ställde sig i *det där hörnet* mot väggen och tog sparkarna i magen som varje morron.


Fickan hade en vän i skolan men hon vågade inte göra nåt, hon gick in me dom andra tjejerna. Efter sparkarna i magen låg flickan kvar och grät på backen, lektionen har börjat så flickan går in och sätter sig i sin bänk, hon hinner inte mer än sätta sig så går Robban fram och vässar massor me blyertspennor, flickan visste va han skulle göra. Han satte sig och börja kasta dom iryggen på flickan.


När väl skolan slutade ville flickan sova över hos hennes vän, eftersom det var fredag, pappa slutar 4 tänkte flickan, och började packa väskan. Men då kom hennes syskon in och bad flickan sova hemma, hon gjorde det för deras skull.


Pappan hade den där flaskan i handen när han kom hem, som varje fredag. Han blev ju så elak av de han drack.


Kvällen slutade som alla andra fredagar, flickan och hennes syskon stod och grät i sina kuddar för att pappan inte skulle höra att dom grät när han slog mamma.



Detta är många barns vardag.

Av Draken - 25 februari 2008 22:30

Nu har han iallafall ringt.

Nu var han ännu fullare än han var förut när han ringde.

Det enda han sa det var att han sakna mig och fråga vad jag gjorde.

Vi prata typ i en minut eller nått sånt.

Av Draken - 25 februari 2008 19:08

Killen ringde nyss o var alldeles dyngrak.


Han funderade att komma upp hit till mig o frågade om det var någon krog som var öppen. Ja sa att det inte var någon som var öppen.


Sen så frågade han vart hans mamma bor någonstans, han har ingen kontakt med sin mamma, för att han blev bort adopterad när han var bäbis. Och min kompis är hans systerdotter, och hon vet vart hans mamma, hennes mormor bor.


Men så sa han att han skulle ringa senare. Får väl se ifall han kommer att ringa nått senare.


Jag har då ingen lust att få upp honom hit till mig när han är full som en alika. För att han är så himla dryg när han är full.


Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards