Alla inlägg under juni 2011

Av Draken - 18 juni 2011 08:23

Jag skriver som hastigast nu, gubben i lådan ligger i allafall i sängen och sover, men jag tar och skyndar på utifall han vaknar.

Vi pratade igår en sväng, egentligen borde vi prata mer, men vet inte hur jag ska börja. Får se hur det går.


Ska iallafall iväg och skaffa en katt idag, en liten maine coon hona. Hon går inte ihop med dom två andra katterna som ägaren har. Ska bli kul att få katt igen.


Näe bäst att sluta skriva nu utifall han vaknar.

Av Draken - 17 juni 2011 14:26

Gubben i lådan är i stort redo att lämna mig för att jag inte kan tygla mig. Jag är grinig jämt och klagar på allting. Han säger att han har varnat mig att han ska lämna mig ett flertal gånger om jag inte bättrar mig.

Men istället så stack han barar idag utan att säga nånting, jag messar honom att han ska komma hem så att vi kan prata om det. Får väl se ifall han kommer hem.

Men det kan väl knappast bara vara mitt fel till varför jag beter mig så som jag gör, det borde ju finnas nån anledning till att jag gör det.

Enligt honom så är det jag som ställer till alla bråk, iallafall till 80& enligt honom. Det är mycket möjligt att jag sätter i gång många bråk, om man anser att man bråkar om man säger sin mening.

Av Draken - 14 juni 2011 22:33

Ligger här i sängen själv. Gubben i lådan ligger i sängen i rummet bredvid, han har valt att lägga sig där för att lillkillen har sovit så dåligt de senaste nätterna o gubben i lådan har inte fått den sömn han behöver. De känns konstigt att inte ha gubben i lådan bredvid mig, har ju haft honom bredvid mig de senaste åren.Har varit till gyn idag för att ja har haft knepiga blödningar de senaste halv året, de visa sig att ja har en cysta som e ca 4x3 cm stor. Hon rekomenda att ja skulle börja me p-piller, cystan kommer troligtvis bli mindre av en hormon'kur'. Ska på återbesök om ca tre månader, men dock här i min hemstad istället för att åka nästan tio mil enkel resa o lika långt hem, de fick ja göra idag för att gyn har stängt här i min hem stad under sommaren, dåligt gjort.Men nu ska ja ta o sova, ska iväg till dagis me lillkillen imorgon. Ska upp vid halv åtta tiden för att hinna bli klar, ska vara vid dagis vid nio. Så att ja säger här med Natti Natti.

Av Draken - 11 juni 2011 11:45

Gubben i lådan har köpt en ny telefon till mig,han har köpt en xperia x10 mini pro, så att ja läre testa o gå in o blogga, då kan ja ju blogga när gubben i lådan e hemma o ja kan ju även blogga på andra ställen än hemma :-)Har tittat på denna telefon ett flertal gånger, men har inte haft råd att skaffa den. Så va gubben i lådan snäll o gav mig den i födelsedagspresent :-) Va ja älskar honom, fast han kan vara duktig på o irritera mig.Nä nu ska ja börja göra mig klar för att åka iväg.

Av Draken - 2 juni 2011 13:20

Jag och lillkillen följde med Gubben i lådan och fixade med däcken i går, kände att jag behövde komma ut och göra nånting annat. Är ju inge vidare att sitta hemma och vänta på att han ska komma hem alla gånger.


Men på hem vägen så svängde vi in till gubbens föräldrar. Var bara hans mamma hemma, hans pappa var ute på en lång promenad med hunden. Vi var väl där kanske 30-45 minuter eller nått sånt. Medans jag höll på att klä på mig ytterkläderna, så klädde svärmor på lillkillen. Så frågar hon lillkillen om han ska ha nått och dricka innan vi åker, men jag säger att det inte behövs, att han får nått att dricka när vi kommer hem. För att jag ansåg att han inte skulle dricka nått när vi precis skulle åka hem. Då säger hon till lillkillen "va mamma är snål".

Det är inte första gången hon kallar mig för snål. Men jag anser inte att man behöver ge honom nått att dricka när man står i dörren och ska till och åka iväg. Om hon hade velat ge lillkillen nått att dricka så hade hon ju kunnat tänkt på det tidigare.


Jag är definitivt inte snål när det gäller lillkillen, han får dricka så mycket han vill, han får äta så mycket han vill. Men man behöver inte hålla på och ge honom saker när man ska står i dörren och ska till och åka iväg.

Av Draken - 1 juni 2011 14:20

Idag så blir jag och lillkillen ensamma större delen utav dagen.

Gubben i lådan är på jobbet och sen efter jobbet så ska han iväg och fixa lite med några däck, och sen så ska han byta däck på sin trim bil. Han trodde att han skulle komma hem framåt åtta tiden i kväll. Tråkit när det blir sånna dagar tycker jag. Känner mig ensam. Visst jag är ju inte ensam, jag har ju lillkillen som sällskap, som jag kan prata och leka med, men det är inte samma sak. Ibland så kan det vara skönt att ha lite vuxet sällskap, som man kan diskutera med.


Snart så börjar lillkillen på dagis, så att då får jag chansen att börja söka jobb i lugn och ro. Känner att det ska bli skönt att få komma ut i arbetslivet, är rätt så less på att bara gå hemma och att ha urdålig ekonomi. Ekonomin tillåter att jag bara har råd med mat och inget mer med det.

Om det är någon som har nått tips på jobb kan du väl höra av dig.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards