Alla inlägg under april 2011

Av Draken - 14 april 2011 13:00

Gubben i lådan var iväg och mappade bilen igår, det var 30 mil dig, så att jag, lillkillen och svärmor följde med dit så att gubben skulle slippa åka ensam.

När bilen höll på att mappas så kollade gubben hur det gick, svärmor, jag och lillkillen åkte iväg till centrum och kolla runt. Vi gick väl i ca tre, fyra timmar och hela tiden så höll svärmor i vagnen så som ett barn brukar göra. Och när vi skulle gå över bilvägar så höll hon igen mig och lillkillen så att vi inte kunde öka takten så att vi kunde skynda på över vägen. Jag vill gärna komma över vägen så fort som möjlig, dels för att jag inte vill vara ivägen för länge för bilisterna och dels för att jag inte tycker om att vara på bilvägar med lillkillen. Jag sa det till svärmor, men hon verkade inte fatta vad jag mena.


Sen när vi allihopa åkte och åt mat, vi åt på ett ställe som hade buffe med bland annat pizza, kebab och kyckling och olika såser. Hon tyckte inte att vi skulle låta lillkillen få smaka av våran mat, bara för att hon tyckte att det var starkt. Kan ju säga att hon knappt tål några kryddor alls, hon använder typ bara salt och peppar till sin mat när hon lagar mat. När hon äter tacos så har hon mild sås och anser att den är stark, så att som sagt hon tål inga kryddor alls.


Så att det blev jobbigt när hon betedde sig så, som om hon ville uppfostra lillkillen.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards