Alla inlägg under juli 2012

Av Draken - 7 juli 2012 13:49

Jag har jobbat nu i ca en månads tid, dock bara 85%. Men väldigt oregelbunda tider och under vissa dagar har jag jobbat väldigt mycket. Jag har även jobbat en hel del kvällar. Så att det har blivit att gubben i lådan har fått tagit hand om lillkillen mycket då jag har jobbat mycket, vissa dagar då jag har jobbat dagtid så har lillkillen fått vara på dagis så att gubben i lådan har fått några timmar för sig själv. Men här om dagen så tyckte gubben i lådan att jag skulle avsäga mig lite jobb för att han t ycker att det är jobbigt att vara ensam hemma med lillkillen, gubben tycker att jag inte ska jobba lika mycket nästa sommar som jag gör nu för att han orkar inte att vara så mycket med lillkillen och för att han inte får så mycket privatliv alls.


Han tycker även att jag inte gör lika mycket i hemmet som jag gjorde förut innan jag började jobba. Visst jag har blivit lite lat sen jag börja jobba så oregelbundet. Men jag tillför ändå en del till hemmet, jag diskar och tvättar. Jag städar till en viss del men dock inte lika mycket som han tycker att jag ska göra. Medans han är arbetslös så gör han inte mycket under dagarna. Om han fick bestämma så skulle han hålla på meka hela dagarna eller åka till kompisar skulle jag tippa på. Men jag önskar att han kunde göra lite mer här hemma istället. Som tex laga mat tills jag kommer hem de dagar då jag kommer hem till middags tid. Men han är inte mycket för att laga mat, istället så köper han hem mat istället synd nog.


Men han klagar mycket nu på sista tiden att  han får aldrig nå privatliv för att jag jobbar så pass mycket kvällar. Men det tycker jag är fel av honom att säga, för att han får några timmar då lillkillen är på dagis. Jag får istort sett aldrig några timmar för mig själv.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards