Alla inlägg under maj 2009

Av Draken - 15 maj 2009 17:28

Just nu så känner jag mig inte älskad alls.

Killen han brukar alltid komma till mig på fredagarna. Och nu har han och jag messat lite fram och tillbaka och han undrar om jag vill att han ska komma eller inte, han funderar eftersom jag inte har frågat om han ska komma eller inte.


I ett mess så skrev han "Du klarar nog dig bäst själv tror jag... har mer o mer fått den känslan" Vad menar han med det? Skrev tillbaka till honom att om han vill göra slut med mig så kan han säga det rakt ut istället.


Blir ledsen o arg när han skriver så där. Förstår han inte att jag blir osäker på oss när han håller på så där?


Sen så skriver han att jag måste lära mig att visa vad jag känner. Jag har svårt att visa känslor, bara för att så fort jag började visa vad en människa betyder för mig så har den människan försvunnit, så att jag har lärt mig att vara hård. Jag har berättat vad jag har varit med om. Men det verkar vara svårt för honom att acceptera att jag har svårt att visa känslor, och ändå så vill han att jag ska acceptera att han är en känslig person.


Fy sjutton oxå, nu börjar jag känna tårna bränna bakom ögonen och har en stor klump i halsen. Måste avsluta nu och gråta en skvätt.

Av Draken - 14 maj 2009 21:37

Pratade nyss med killen, han var på väg hem från kompisen nu.

Nu försökte han att få mig att ta ledigt på fredagen så att jag kunde hänga med ner till Göteborg. Visst jag kan ta ledigt från kursen, men det känns lite dumt att ta ledigt sista dagen. Men jag sa att jag inte kunde ta ledigt från kursen för en sån sak.

Sen så vill jag inte heller åka den helgen för att jag har inga pengar, jag får mina pengar först veckan därpå. Och hur kul är det att åka ner till Göteborg när man inte har några pengar?

Av Draken - 14 maj 2009 20:45

Ringde och pratade med killen vid halv åtta snåret och då låg han i sängen och hade sin bärbara i knät och höll på somna.

En timme senare ringer han och han är på väg till en kompis, han som var jätte trött och skulle lägga sig tidigt.


Killen och jag har pratat om att åka ner till Göteborg och hälsa på en kompis till honom, vi har pratat om det i någon månad nu. Nu när han ringde mig vid halv nio så sa han att han ska åka ner på onsdag och stanna i några dagar.

Jag sa då till honom att jag inte kan följa med för att jag ska iväg till kursen på fredagen för att det är min sista dag då och inte kan ta ledigt.

Han sa då "Men då åker jag väl själv då". Sättet som han sa det på var typ som om, kom inte här och bestäm över mig. Så att jag har haft värsta ångesten sen vi pratade. Jag går och funderar över varför det är så bråttom att åka ner för. För att jag o killen har pratat om att åka ner någon gång i sommar, tillsammans. Och när vi är där nere så ska vi hitta på en massa med roliga saker som tex att gå på liseberg. Men om han nu åker ner redan på onsdag så läre det inte bli nån Göteborg resa för oss i sommar.

Av Draken - 13 maj 2009 16:11

Är det fel att inte vara så förtjust i sina svärföräldrar?

Av Draken - 13 maj 2009 14:59

Tycker att Nordman är jätte bra, och denna låt är en utav de bästa låtarna tycker jag.

Av Draken - 13 maj 2009 12:20

Det var ett tag sen jag skrev.

Det har väl inte hänt så mycket sen jag skrev sist.


Det som har hänt är att jag har fått sommar jobb på det stället som jag var på förut. Ska jobba där i åtta veckor, jag hoppas att jag kommer att få jobba mer till hösten så att jag får tjäna lite egna pengar, det skulle inte sitta helt fel. Börjar jobba midsommar helgen, och bara under juni så jobbar jag nästan 63 timmar på åtta dagar.


Det som mer har hänt att jag har fått veta att jag har cellförändringar så att jag ska åka norrut för att göra en operation i slutet av maj. Tyvärr så kan man inte göra den operationen här i denna stad som jag bor i, för att det dras ju in så mycket pengar på vården.


Det byggdes ett helt nytt sjukhus här min stad på nittiotalet, nått år senare så stängdes BB ner, och det var ett av Sveriges finaste BB. Sen så har det pratats om att stänga ner akutmotagningen, det har pratats om det i några år. Så att det skulle inte förvåna  mig alls om akuten stängs ner snart, så att då är det en timme till närmsta akutmotagning, är det så det ska vara? Ska det vara så långt till akuten? Om det skulle vara riktigt illa så skulle man kunna hinna dö innan man kommer till sjukhuset.


Det är bara idioti att stänga ner en massa inom vården. Snart så kommer det nog inte att finnas läkare som man kan komma till när man är sjuk, så att då får man ligga hemma och dö i sin ensamhet för att då kommer det inte att finnas läkare o sjukhus som kan ta hand om en. När man blir gammal så kommer man att få ligga ensam hemma o dö för att det finns ingen som kan ta hand om en på äldre dar.


Sverige går bakåt i tiden när det gäller vården.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards