Alla inlägg under januari 2009

Av Draken - 21 januari 2009 01:55

Har suttit o funderat på den här killen som jag har dejtat ett tag. Ja undrar ja om han verkligen menar allvar eller inte.


Det är så att han o exet fortfarande har gemensam bostad, men just nu så är hon utomlands o kommer att komma hem i feberuari någon gång. Ja undrar ja om den här killen bara träffar mig för att få sig ett nr nu när tjejen är borta. Hon har tydligen varit borta ett bra tag, har för mig att hon stack någon gång före jul.


Så att det jag har funderat på ifall han verkligen menar allvar med mig eller om man bara vill ha min närhet när hon inte är hemma. Får se sen hur det blir när hon kommit hem, om han kommer att visa samma intresse för mig eller om det kommer att vara mindre.

Av Draken - 20 januari 2009 17:41

Var på af i morse och jag blir inte riktigt klok på dom. Det som jag var på var en info om en utbildning i grannstaden. Det är ca fyra mil dit till den staden så att det är ju inget man går gärna, så att det blir ju buss för min del eftersom jag inte har nå körkort.


Man får själv stå för kostnaderna upp till 600 kr, om det skulle kosta mer så lägger af ut mellanskillnaden. Ett 30 dagars kort till den staden för min del skulle gå på 610 kr, så att me andra ord så skulle jag få tio kronor från AF.

När man lever på existensminimum så är 600 kronor väldigt mycket. Jag får endast 3900 kr i månaden, så vart ska jag ta 600 kronor ifrån?


Vad in i helskotta tänker af med igentligen? Jag har inte råd att slänga ut 600 kronor på ett buss kort.

Av Draken - 19 januari 2009 01:43

Fan va dåligt humör jag är på då. Jag tror att jag blir knäpp snart. Katterna håller på att härja och riva ner ren tvätten som jag har på torkning, har ingen möjlighet att ställa tvättställningen på något annat ställe.


Det känns nästan som om jag skulle vilja skälla ut nån riktigt ordentlig.


Jag blir knäpp snart.

Av Draken - 19 januari 2009 00:54

Fick detta mail från en annan lista och jag kopierar den här och hoppas att hon snart får tillbaka sin älskling.


Hej,
På nyårsnatten försvann min älskade hund Neo ifrån vår gård i Tygelsjö.
Han är en rottweilerhane på 6 månader.
Svart med bruna tecken, chippad.
 
Jag har inte hört nånting om honom, inte nån som sett honom eller liknade på 13 dagar,
och jag lider otroligt mkt av detta, för han betydde allting för mig.
 
Jag tror att någon tagit Neo, och tänker behålla honom, och skulle mitt mail komma
till den som har honom, snälla lämna honom
tillbaka, jag köper en ny hund åt er, så länge ni bara ger mig min Neo tillbaka.

Har du sett eller hört nånting som kan leda min hund hem igen
kommer du belönas generöst. Jag gör allt för att min älskling ska komma tillbaka.

SNÄLLA skicka detta mail vidare, enda sättet jag kan nå ut i sverige på.
Har gjort allt, polisanmält, anmält på diverse hemsidor, radion, sydsvenskan, kvällposten,
lappar överallt där jag bor osv.

 
Therese Perlman
              070-4...       
Tillgänglig 24 timmar om dygnet
ektp@hotmail.com
 
Kontaka mig eller
 polisen på 11414

Av Draken - 19 januari 2009 00:44

Killen som jag har börjat dejta lite smått har jag träffat hela helgen och nu så känner jag en ångest för att jag har gjort det. Det blev så att han sov här hos mig natten till idag (söndag). Han somnade i sängen före mig, så att jag gick upp o tittade lite på tv och jag kände en ångest då, kändes tungt o andas, kändes som om jag bara ville försvinna.


Men nu undrar jag om jag verkligen har känslor för honom och att ångesten sätter igång bara för att jag är ovan. Eller att jag inte har några känslor alls för honom o jag får ångest för att jag vill bli av med honom och jag inte vet hur jag säga säga det till honom.

Av Draken - 16 januari 2009 14:01

Ja tror att jag blir tokig snart. Sitter o väntar på ett svar från en människa. Ja messa den här människan vid 13:27 och fråga när den skulle komma, men har inte fått nå jävla svar ännu. Fan va jävla irriterad jag blir. Så jävla svårt kan de väl inte vara att svara "jag kommer den där tiden".


Jag blir tokig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Morr................. grrr............. hmmm...............

Av Draken - 16 januari 2009 01:21

Har nyss suttit o tittat på en film med Jodie Foster och Liam Neeson. Jodie Foster hade vuxit upp helt isolerat från omvärlden o visste inget om den heller. Hon hade vuxit upp med sin mamma som var halvsides förlamd som hade lett till att hon inte kunde prata ordenligt, så att dom hade utvecklat ett slags eget språk.


När mamman dör så kommer Liam Neeson, som spelar en läkare, han försöker att nå fram till Nell som Jodie spelar, även filmen har namnet Nell.

Andra läkare vill sätta in Nell på ett psykhem för att dom inte når fram till henne.


Sen efter att jag hade tittat klart på filmen så fundera jag på, vad är det som gör en människa normal? Vad är normalt? Det normala kanske är att man ska misshandla andra människor, så som många gör, så att det är ju normal för dom. Men jag tycker att det är onormalt med misshandel.


Vad är det som säger att man är galen egentligen? Är man galen när man springer naken genom Stockholm city? Är man galen om man går och pratar för sig själv? Är man galen för att man tycker om att läsa böcker?


Så vad är normalt och hur vet man att man inte är galen?

För att det jag tycker är normalt, tycker säkert inte andra är normalt.

Av Draken - 15 januari 2009 17:53

Fy fan va jag hatar denna jävla ångest som jag bär på. Den kommer alltid som ett brev på posten. Hur fan ska jag bli av med den?


Sen när jag har träffat en kille som jag inte vad vad jag känner för gör inte saken bättre. Alltid när vi har träffats, förutom en gång, så har han alltid lagt sig i sängen på rygg o vill ligga o mysa där, e väl inge fel med det.

Men typ varenda gång så har han tagit mig på puppilura.

Och varje gång så vill han att jag ska killa honom på ryggen hela tiden.


Sen idag så ringde en kompis till mig o sa den kille som hon har börjat träffa hade skickat rosor till henne på jobbet. Det är sånt som jag inte vill höra. Visst jag är glad för henne, men jag vill ändå inte höra sånt.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards