Alla inlägg under december 2007

Av Draken - 22 december 2007 06:19

Fy vad jag är trött.

Vill egentligen ligga i sängen o sova nu.

Men tyvärr så kan jag inte det.

Ska snart iväg till jobbet, börjar klockan sju.

Det är inge vidare kul att börja den tiden  på en lördag.

Det är inge vidare kul att jobba helg överhuvudtaget.

Men jag får se det från den ljusa sidan, detta är min sista dag på detta år, sen så har jag lite jul ledighet fram till tredje januari. Det ska bli skönt att bli ledig. Ska försöka att sova mycket, för att jag är trött som bara den om dagarna, känns som jag inte har fått sova ut ordentligt på länge.

Av Draken - 16 december 2007 21:59

Pratade med mamma nyss i telefon och hon berättade att hon hade fått en ny granne och att det var Michael Brinkenstjärna.

Man kanske skulle vara hemma hos henne lite mer, så kanske man får se lite kändisar. För att Brinkenstjärna är ju rätt så känd och han kanske tar hem lite kändisar, skulle vara kul :D

Av Draken - 3 december 2007 21:11

Jag tycker jämnställdighetslagen, eller rättare sagt synen på manligt och kvinnligt borde bli bättre. För att jag skulle i alla fall, som kvinna, reagera om jag läste eller hörde talas om:

  • att det fortfarande fanns motstånd mot manliga präster
  • att många män tvingades in i deltidsfällan
  • att männen överlag tjänade mindre än oss kvinnor enbart pga sitt kön
  • att samhällen tvingade män att bära slöja
  • att män inte fick gå ut ensamma utan kvinnligt sällskap
  • att män i vissa samhällen inte får läkarvård för att de är män, inte får utbildning eller ens arbeta
  • att det fortfarande anses fult om män röker på öppen gata
  • att män som visar att de har ett sexualbehov kallas för horor och lättfotade
  • att män som pojkar omskars helt, dvs ollonet (känselorganet) skars bort under primitiva förhållanden
  • att så få kvinnor utnyttjade sin mammaledighet
  • att män inte fick gå lättklädda i värmen, gjorde de det iaf fick de skylla sig själv om de väckte våra lustar och våldtogs
  • att männen tvingades till dubbelarbete hem/arbete
  • att många män var prostituerade och förnedrades av oss kvinnor
  • att så få av männen var företagsledare
  • att pojkar fick mindre *utrymme* och uppmärksamhet i skola och på dagis enbart för att de var killar
  • att pojkidrotten missgynnades, ekonomiskt och resursmässigt
  • att tidningarna mest refererade kvinnlig idrott
  • att män upplevde det som att de måste vara bättre än oss kvinnor för att tas på allvar och bli accepterade inom yrkeslivet
  • att män anses som orena om de inte är oskulder när de gifter sig
  • att flertalet av dem som misshandlades och våldtogs i hemmen var män
  • att det var vanligast att små pojkar utsattes för övergrepp och incest
  • att det det var okvinnligt att gråta och visa sina känslor
  • att män jämt skulle ses som sexobjekt
  • att kvinnan bara vräkte sig i TV-soffan när hon kom hem från jobbet medans mannen får fixa mat, snyta ungar och natta barnen
  • att mannen alltid var tvungen att ta huvudansvaret för barnen
  • att män inte skulle kunna gå in på en chat med *nicket* Anders, 15 år utan att överdrösas med sexuella förslag
  • att ordet "mansfrid" var på varje mans läppar
  • att flertalet män upplevde det som otryggt att gå ut, besvärande blickar och överfallsrisk
  • att mannen inte fick bestämma över sin kropp, dvs fria aborter ifrågasätts
  • att namnet på mannens könsorgan skulle anses som ett skällsord
  • att män riskerade blodproppar pga p-piller-ätande
  • att män fick sämre sjukvård vid hjärtinfarkt pga sitt kön
Av Draken - 1 december 2007 21:54

Vilket blötväder det är ute nu då. Säkert bara för att jag slutade sent och det var en lördag då jag var tvungen att gå hem. När jag väl var hemma så var jag rätt så blöt och frusen. Det var skönt att få av sig blöt kläderna tycker jag.

Idag är det ett år sen jag flyttade till egen lägenhet. Tänka sig att jag har bott ensam så pass länge. Det känns nästan som det är längre som jag har bott ensam. Men tänk vad tiden går fort.

Men nu ska jag iallafall strax gå o sova så att jag orkar kliva upp i morgon bitti, börjar jobba kl sju i morgon bitti. Sen när jag har slutat så har jag tänkt att jag ska kolla runt på stan, det är ju julskyltningen i morgon ju.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards