Alla inlägg under augusti 2008

Av Draken - 17 augusti 2008 03:17

Hade fest här hemma nu ikväll.

På sätt o vis blev den lyckad men ändå misslyckad.

Hade det superkul, men det var en jäkla idiot som välte mina dvdhyllor så att alla dvdfilmer ramla ut, och de prydnadsaker som jag hade på gick sönder, vasen som var full med vatten vältes omkull och allt vatten kom på golvet, den keramik kruka som ja hade på hyllan gick oxå sönder. Sen så sket hon i att hjälpa till att ta reda på det. Det var jag och två andra som hjälpte till o ta reda på det. Tycker att det var dålig stil att inte hjälpa till när man har ställt till det.


Alla utom två gick hem vid två, dom som blev kvar låg och prata och kramades i min säng till tre, tycker att dom kunde fatta att festen var slut och jag ville sova.

Av Draken - 2 augusti 2008 13:57

Är så himla irriterad på min bovärd.
Ringde i onsdags och frågade ifall det fanns någon som kunde hjälpa mig att sätta upp en rullgardin, det hon svarade var att det var inte deras jobb. Så att jag frågade ifall jag kunde få låna borren om jag hittade någon som kunde hjälpa mig att borra, och det fick jag göra.

Men jag hittade ingen som kunde hjälpa mig, så att mamma och jag åkte förbi bovärdskontoret när mamma ändå skulle skjutsa hem mig, så prata mamma lite med "min" bovärd. "Min" bovärd sa då att hon vägrade att göra nått sånt, medans en annan bovärd som har ett annat område kunde tänka sig att hjälpa till, men att det inte fanns någon tid just nu att göra det för att det var så mycket att göra.

Men vi kom iallafall överrens om att jag skulle låna borren över helgen, så att mamma åkte och hämta den igår och hon och lillasysters pappa kom idag och skulle hjälpa mig o borra. Men när det var dags att borra så upptäckte vi att batteriet i borren inte var laddat, och ingen laddare hade följt med.
Så att det blev inge borrat idag.

Men det jag undrar är hur man kan skicka iväg en borr som inte är laddad och utan laddare så att man har möjlighet att ladda. Dom visste ju inte hur mycket jag hade tänkt att borra.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards