Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Rejäl utskällning

Av Draken - 13 oktober 2010 18:53

Ja nu är det ett tag sen jag skrev. Lillkillen har hunnit bli fem månader och han äter gröt i stora lass. Just nu så ligger han på en filt framför teven och tittar på den samtidigt som han leker med sin gym.


Gubben i lådan är kvar i grannstaden och mekar med sin trimmane bil. Får se ifall han hinner hem innan lillkillen ska lägga sig.


Gubben i lådan tog med sig lillkillen till sina föräldrar i fredags, och var där hela dagen. Han tog med sig gröt som han fick två gånger.

Svärmor bytte blöja på lillkillen sista gången innan dom åkte därifrån, och när vi skulle ta och byta på honom här hemma så upptäckte vi att hon hade satt blöjan bakofram och förpackningen till våtservetterna hade hon klippt upp i ena kortsidan och lagt den i en påse, det finns ju en liten "lucka" med en tejp bit över som man kan ta ut våtservetterna.


Man inte skylla på att hon inte vet hur man öppnar en våtservettsförpakning eller hur man sätter på ett barn en blöja. För att hennes äldsta son har tre barn som hon har bytt blöja på.


Och en gång när hon var här och hälsa på så såg hon att vi hade en blomma med lite bruna torra blad, och då sa hon "att man ska duscha blommorna emellan åt, för att då mår blommorna bättre". Men då va gubben i lådan på min sida iallafall och sa att jag brukar göra det.


Jag kommer att ge henne en rejäl utskällning en vacker dag.

 
 
Sandie

Sandie

13 oktober 2010 19:56

haha jag förstår dig precis..! jag hatar min svärmor o det gör man ofta haha

http://www.scala.bloggplatsen.se

 
malin

malin

13 oktober 2010 20:36

Men vad jobbigt. Du måste säga till henne, vet inte om man liksom kan hitta ett bra tillfälle för nåt sånt. Men om jag tänker på hur jag skulle reagerat i din situation så är det kanske bäst att lägga fram korten (så att säga) när man inte kokar av ilska och irritation. Vet när man tar upp saker i ilska så blir de alltid fel. Hoppas det ordnar sej.

http://salladsdagar.bloggplatsen.se

 
Sharp

Sharp

14 oktober 2010 08:42

Måste bara säga en sak....Grattis, grattis till ett problemfritt och underbart liv med en familj som bryr sig och du verkar ju ha det underbart i allmänhet. Snacka om att leta fel, I-landsproblem säger jag bara. Fokusera på det positiva.

http://www.sharp.bloggplatsen.se

 
Babella

Babella

14 oktober 2010 08:51

I feel with you. Är inte gift eller har barn med min partner (än), men av nån jäkla anledning är hans pappa överjävlig ändå. Dock är han det mot alla, så det är ju egentligen inget personligt mot mig.
Min partner jobbar hos sin pappa, och han får aldrig veta när han ska sluta eller börja, och han får jobba 11 timmars pass... Tycker inte att det är okej att pappan utnyttjar honom sådär!
Dessutom har han fortfarande inte hälsat på oss i vår nya lägenhet, vilket alla andra föräldrar till oss gjort (förutom min höggravida extramamma) flera gånger om. Suck...
Hoppas din svärmor bättrar på sig, ta mod till dig och skäll ut henne, jag tror att det blir mycket skönare för dig och även om hon antagligen blir sur först blir nog er relation bättre sen :)

http://Babella.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

14 oktober 2010 09:04

Man behöver inte alltid komma överens, men att gå och vara små sura och snäsa åt varandra hela tiden skulle inte jag orka med! Men i en dels fall så förstår jag. Skulle med bli arg!
Ha en bra dag :)

http://haltbananskal.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

14 oktober 2010 10:09

Gaaah lider med dig! Har oxå haft en hemsk svärmor i 9 år. Men mitt ex var inte heller den bästa så jag bytte honom och nu har jag en ny fantastisk svärmor. Nu menar jag inte att du ska byta karl försås ;). Förstår bara din sits. Håller på dig!

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards