Direktlänk till inlägg 1 oktober 2011

Ingen brydde sig när jag blödde

Av Draken - 1 oktober 2011 10:20

Jag har jobbat extra åt ett städföretag, jobbade fem dagar i augusti sen så jobbade jag i torsdags och fredags. Torsdagen gick väl si så där, först så hade vi problem med bilen, sen så hittade vi inte adressen. Vi skulle till två treor och flytt städa dom, den första lägenheten gick bra. Den andra lägenheten städa jag köket (kök och badrum tar längst tid när man städar ur en lägenhet), den andra tjejen tog fönster, golv, tak och väggar. När vi börja städa oss ut ur lägenheten så börjar hon att gnussa på köksluckorn, hon säger att hon är så noga med att det blir rent. Visst jag kan vara slarvig med städningen, men det var då inga fläckar på luckorna, jag lämnar väl inga fläckar kvar när jag vet att det är nogrann städning vi ska göra. Det var inge vidare kul att jobba med henne heller, för att hon pratade knappt nånting, så att vi gick och städa i tysthet, hur tråkigt som helst.


Sen på fredagen så jobbade jag med två andra. Det var en hel del att göra, bland annat en möblerad uthyrningslägenhet skulle städas ungefär som när man flyttstädar, men man ska även diska den disk som finns i lägenheten. Det var även två vecko städ som skulle göras, så att då sa jag att jag kunde stanna kvar i lägenheten och på börja städa den medans de andra två åkte och vecko städade. Jag poade på och städa i en bra takt tyckte jag. Började med köket, eftersom det tar längst tid, skulle ju diska, torka ur alla skåp, göra rent i, på och under spisen. När jag skulle till och dra fram spisen så satte jag händern på nån kant som jag fann och började försöka att dra ut den och på nått vis så lyckas jag skära mig på alla fingrar förutom tummen på höger hand. Det var långfingret som fick mest stryk och blodet ville inte sluta att rinna, och när jag stod där med ett papper och försökte få blodet att sluta att rinna så kommer de andra två tillbaka till lägenheten och bara tittar på mig och säger "Är du inte klar ännu?" Dom frågar ens inte vad jag har gjort för nått, dom bara börjar att städa. Dom fråga aldrig heller senare hur det var. Så det var inte kul att jobba med dom två. Jag tycker ju ändå när man ser att nån har gjort sig illa så kan man ju alltid fråga hur det är.


Att jobba som städare är inte direkt min grej, iallafall inte för det företaget. Men jag jobbar där bara för att jag måste för att kunna få in lite pengar.

 
 
Ingen bild

"städaren"

4 januari 2012 12:54

Oj, jag känner verkligen igen mig i detta. Jobbar med på en städfirma å trivs inte allt för bra jag heller.. Tråkigt att det skall behöva vara så. Hoppas att de går bättre i framtiden för dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards