Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Draken - 5 augusti 2012 22:18

Äntligen är jag ledig. Har jobbat hela helgen och känner mig helt slut, jobbade fredag kväl, fram till fyra igår och delad tur idag (=hela dagen). Men jag önskar att jag hellre hade varit ledig för att gubben i lådan valde att åka ca sju mil för att titta på biltävlingar, och dit ville han inte ta med sig lillkillen för att vi inte vet hur han regerar på såna saker. Så därför valde han att lämna lillkillen hos sina föräldrar både idag och igår, en dag okej, men två dagar. Helst vill jag inte att hans föräldrar ska vara barnvakt åt lillkillen för att dom är så hattiga av sig. Svärmor har går på loppis efter loppis och köper grejor och samlar på sig en massa med halv trasiga saker som man egentligen inte har någon nytta av. Så att det är överfyllt av loppis saker hemma hos dom så att det är trångt att gå där.

Igår när lillkillen hade varit där så hade tydligen lagat någon fisk till lunch till lillkillen, men det åt han inte av. Är ganska säker på att vi har sagt till henne att han inte är så förtjust i fisk, så att då får hon skylla sig själv när hon står och lagar sånt mat och han inte äter.


Eventuellt så ska dom vara barnvakt åt lillkillen på onsdag kväll oxå, för att då jobbar jag och gubben i lådan vill åka på crusing som är mellan typ sju och åtta, den tiden som lillkillen ska lägga sig. Sen så tar det ca en halv timme hem därifrån crusingen håller på. Så att framemot nio snåret kommer lillkillen ligga i säng och sover förhoppningvis, och på torsdagen ska han upp halv sex. Så att jag sa att jag vill inte att du åker på det eftersom han ska upp tidigt dagen efter, men det lät som han kommer åka ändå mest bara för att jävlas med mig och för att han knappt har fått åka på någon crusing eller nån annan bil grej i sommar. Men det beror på att jag har jobbat just när det är, och då anser jag att han inte ska välja bort sin son för att han vill gå på sina intressen, varför kan inte ta me sig sin son istället tycker jag. Eller tänker jag fel?

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards