Alla inlägg den 22 april 2008

Av Draken - 22 april 2008 22:19

Läste nyss på aftonbladets hemsida om att Japans handelsministerium kräver att Foppa tofflorna designas om för att barn har skadats när dom har åkt rulltrappor med Foppa tofflor på sig.


Själv så tycker jag att det låter mest som ett skämt att Japan kräver en omdesign för en sådan sak. Visst det är hemskt när barn skadas, men man kan ju faktiskt skada sig i rulltrappor även när man har andra skor på sig. Det beror helt på hur man åker rulltrappor enligt mig. Om man står "rätt" i en rulltrappa så skadas man inte, om man står "fel" så finns risken att man skadar sig.


Fast ioförsig, livet är en karusell, och risken är stor att man skadar sig när som helst. Man kan även dö när som helst. Så att man ska inte ta livet för givet.


Men att kräva att ett par tofflor designas om, det låter som ett skämt. Det låter lika mycket som ett skämt som att jag ska kräva av min kommun att dom ska designa om min lägenhet för att jag alltid fryser, eller att jag ska kräva att affären ger mig nya blommor för att när jag köpte blommor så fick alla spinn.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards