Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Tänker inte på ryktet

Av Draken - 10 januari 2011 14:45

Jag förstår mig inte på hur människan tänker. Hon har varit i lag med en kille, eller rättare sagt en "gubbe". Hon är 29 och han är 47. Dom har varit i lag till och från drygt fyra år nu. Hon har sagt ett ex antal gånger att hon ska göra slut med honom, av olika anledningar, bland annat att han dricker för mycket och att han är för gammal.


Idag så berättade hon att hon var gravid, men dock inte med denna kille som hon har varit i lag med till och från i fyra års tid. Utan en annan kille, som hon ens inte är tillsammans med, och som är 46 år.


Hon sa att både den här nya killen och hon så gärna vill ha barn så att det är därför hon behåller det. Dom kommer bo på skilda ställen men kommer att ha gemensam vårdnad. Det är väl inte så farligt, men det är så att hon har två barn sen innan, med två olika fäder. Så att hon kommer få ett tredje barn med en tredje person. Hon är tydligen på väg in i vecka åtta nu.


Den nya killen och hon träffades via någon mobil kontakt sida för ca ett halv år sedan, medans hon fortfarande var tillsammans med killen som hon var tillsammans med i fyra år. Hon var hos gamla killen över jul och nyår, och hon sa till mig idag att hon inte har träffat den killen på ett tag, men hon var dock hos honom i drygt två veckor över jul och nyår.


Jag undrar ifall hon tänker på sitt rykte. Hon kommer ju säkert att få sämre rykte när hon gör så här. Behålla ett barn bara för en sån sak, och pappan till barnet verkar inte visa intresse. När hon sa att hon ville att han skulle följa med på vissa träffar under graviditeten, som tex hälso samtalet där man berättar om man har några sjukdomar som man kan ge barnet så är det en fördel ifall han är med så att han kan berätta om han har någon sjukdom i sin släkt. Men han sa bara till henne "jag följer med om jag inte jobbar". När han säger så visar han inte mycket intresse för barnet.


När hennes yngsta var runt 1,5 år så flyttade sonen hem till pappan, just för att hon inte orkade med två barn, hon tyckte att det var för kämpigt. Hur kommer det då bli att få ett tredje barn med en tredje karl?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards