Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Draken - 20 mars 2011 13:00

Gubben i lådan vill att jag ska söka sommar jobb. Visst jag skulle inte ha några problem med att jobba hela sommaren, men frågan är vart lillkillen ska vara under dagarna då. Gubben i lådan har semester senare på sommaren, typ i slutet av juli, början av augusti (det stället han jobbar på har bestämda semester veckor). Och om jag ska jobba hela sommaren så börjar jag jobba i början av juni.


Har sökt dagis plats, men vet dock inte när han får börja, men tidigast första juni börjar han. Sen så kanske det tar två veckor att skola in honom. Så att jag kan tidigast börja jobba i mitten eller av slutet av juni.


Gubben i lådan säger att hans mamma kan ställa upp och vara barnvakt då det behövs. Aldrig i livet tänkte jag då. Och ja vill absolut inte att hon ska skola in lillkillen på dagis. De som ska skola in lillkillen är antingen jag eller gubben i lådan, det är våran uppgift, absolut ingen annans. Svärmor eller någon annan kan gå och hämta honom om det skulle behövas, om jag eller gubben i lådan inte har någon möjlighet att hinna hämta honom i tid eller av någon annan orsak.

Men ingen annan än jag och gubben ska skola in honom. Allra helst hade jag velat skola in lillkillen, jag har sett fram emot det lite granna, att få skola in honom på dagis.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards