Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Draken - 7 januari 2009 17:02

Något som jag har suttit o funderat på är att dom inte är "vackra" enligt den normen som finns här i världen får höra både det ena och det andra.

Som tex jag är överviktig och jag vet det, men ändå så får man de kommentarer på nätet att jag borde gå ner i vikt. Som tex när jag skrev ett lajv på lunar här om dagen, jag skrev nå typ "nytt år, hoppas att något spännande händer detta år" och då va de någon som skrev till mig typ "en fettsugning borde du göra".


Varför ge såna komentarer egentligen? Tror sånna människor inte att man vet att man är överviktig? Tror dom att man blir glad över att få en sån komentar när man kämpar med övervikt?


Dom människor som inte har sitt yttre till sin fördel får inte alltid chansen att visa hur dom är för att ingen tittar på dom två gånger. Så att jag tycker att det ska vara skärpning, man behöver inte ge dryga, elaka komentarer, man kan lika gärna vara tyst om man inte kan säga nått snällt. För att det kan svida ganska rejält att gång på gång att få höra att man inte har det yttre till fördel. Så att jag säger till dom som ger ut elaka komentarer, skärpning på er!

Av Draken - 7 januari 2009 14:17

Har träffat en kille via en kontaktsida, vi har träffats två gånger irl, och båda gånger sov han över hos mig. Jag tyckte att det var jätte mysigt när han var hos mig, men de sista timmarna han var hos mig sist så kändes det som om han inte kunde försvinna snabbt nog. Tyckte att det bara kändes jobbigt att han aldrig kunde åka hem.


Men nu funderar jag vad det kan bero på att jag först tycker att det är jätte mysigt att han är här, men sen så tycker jag att det blir jobbigt. Kan det bero på att jag är ovan att ha någon hos mig eller är det något annat?


Snälla hjälp mig. Ska jag säga upp kontakten med denna kille, eller ska jag fortsätta o lära känna honom bättre så kanske det känns bättre sen?

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards