Alla inlägg den 10 december 2009

Av Draken - 10 december 2009 18:27

Jag har suttit o funderat ifall man kan säga upp släktskapen med någon?

För att jag gjorde ju ultraljud i måndags, jag knäppte kort på bilderna och mmsa iväg bilden till både min pappa och min äldre bror. Jag skrev även till att det var ett nytillskott som skulle komma ivår. Det skrev jag till dom den åttonde december, alltså i tisdags.


Min bror är utomlands och jobbar nu, så att han har inte fått den bilden, så att det är ursäktligt. Men mamma maila honom och berätta hur det låg till, jag tror att hon gjorde det igår, så att han vet ju om det. Han har ens inte hört av sig och grattat mig ännu.


Min pappa skrev ett kort mail på fb där han skrev "är det sant det du skrev i smset?" Jag skrev tillbaka att det var det och jag skrev även när den var beräknad. Men jag fick inget svar tillbaka, och har inte fått något tillbaka.


Man tycker ju att man borde få ett grattis från dom. Men icke sa nicke. Min "kära" pappa har aldrig visat något större intresse för mig under mitt liv, så varför skulle han göra det nu? Vad förvänta jag mig egentligen om honom? Men jag förvänta mig iallafall att min bror skulle höra av sig och gratta, men det har inte gjort han heller. Blir så himla besviken på dom två. Jag skulle vilja skriva och berätta hur jag känner det, speciellt för pappa. Jag skulle vilja berätta hur jag har känt mig under min uppväxt när han aldrig har funnits där. Och även hur besviken jag blir på honom nu när han ens inte kan gratta mig, jag bär på hans förta barnbarn. Han kommer väl inte visa nå större intresse för det barnet, han kommer väl inte visa mer intresse för det än vad han han har gjort för mig.


Men frågan är om han är värd besväret att få ett sådant mail där jag har skrivit hur jag känner för honom och hur besviken jag är på honom.

Av Draken - 10 december 2009 17:03

Har varit hemma i ca en timma nu. Gubben i lådan skulle vara kvar och fixa lite med den bil som han håller på att trimma. Han trodde att han skulle komma hem framåt sex, halv sju tiden. Får se ifall det blir så.


Men det är rätt så skönt att vara hemma ensamen, att bara ta vara på sig själv och inte göra något speciellt.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards