Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Vill gå ner i vikt

Av Draken - 9 januari 2012 20:47

Vad jag känner att jag vill gå ner i vikt, vill gå ner ca 20-30 kilo.

Jag är 161 lång, och väger 87,9 kg.

När jag räknar ut hur mycket mitt bmi är på sidora: bmitest.se och dietguiden.com så har jag ett bmi på 33,9 och ska gå ner 23,2 kilo för att komma ner till rätt vikt som då blir 64,7 kilo. Skulle bli rätt nöjd bara jag kommer under 80 kg.


Förut när jag ammade lillkillen så gick jag ner ända ner till 82 kg har jag för mig att det var, sen börja jag gå upp igen synd nog, kunde jag inte forstätta att gå ner i vikt. Bara jag inte hamnar på samma vikt som jag var på innan jag blev gravid, men ioförsig, jag är inte långt ifrån nu. Jag vägde då runt 92 kg, men jag hoppas verkligen att jag inte går över 90 strecket.


Någon som läser detta och kan tipsa om nått bra sätt att banta?

 
 
Stamp-E

Stamp-E

9 januari 2012 21:09

tja, jag har använt mitt hemmasnickrade program i ett år nu, och har gått ner 65,3 kilo än så länge.

snabb genomgång. Frukost måndag-fredag en chokladshake friggs naturdiet.

lunch valfri bar - jag köper massa olika sorter, de har alla ungefär samma kcal.

middag. precis vad jag än vill ha.

under dagen så äter jag minst 1-2 frukter och ibland ännu fler.

lördag är ät-vad-du-vill-dagen... då äter jag verkligen vad jag vill oxå, hur mycket jag vill.

söndag blir det endast frukt till frukost och sen valfri middag.

måndag-onsdag-fredag så kör jag förbränning på gymmet. Då kör jag 300 kcal på cykel, 300 kcal på cross-trainern, 225 kcal på löpbandet, och avslutar med 225 kcal till på crosstrainern. en förbränninng av 1050 kcal per träningstillfälle.

lycka till. jag väger mig varje fredag.

du får gärna svara mig på min blogg, för jag brukar ha svårt med att återkomma till samma blogg. och ska du köra igång på riktigt så bara hojta till så får vi ju byta länkar hehe.. good luck

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 
Stefan Nilsson

Stefan Nilsson

9 januari 2012 21:22

Tyvärr är det svårt att ge några direkta rekommendationer utan att sätta sig ner och gå igenom exakt hur din livssituation ser ut. Idag kan jag inte erbjuda den möjligheten eftersom det skulle ta alldeles för mycket av min tid men jag hoppas på att kunna göra det framöver.

Däremot så kan jag tipsa om följande information som jag anser vara vital för att man ska lyckas med sin viktminskning:

http://biggest-loser.se/rakna-kalorier/
http://biggest-loser.se/ga-ner-x-kg-pa-y-dagar/
http://biggest-loser.se/kaloribehov/
http://biggest-loser.se/racker-inte-rakna-kalorier/
http://biggest-loser.se/vilken-traning-branner-mest-fett/

Utöver informationen ovanför så har jag även hundratals andra inlägg på Biggest-Loser.se med tips om kost och träning så jag rekommenderar varmt att du går igenom mitt arkivet. Även om inläggen publicerades för någon månad sedan så har inte människokroppen förändrats utan all information är högst aktuell idag. Missa inte mitt nyhetsbrev där jag, varje vecka, skickar ut mail med gratis information om kost och hälsa. Det brukar vara väldigt uppskattat.

Det absolut viktigaste är att börja med en detaljerad matdagbok och fylla i den efter varje måltid. Innan dess är det väldigt svårt för mig att ge tips eller för dig att se vad övervikten egentligen beror på. När jag var yngre visade det sig att jag fick en stor del av mina kalorier genom bröd - något, tyvärr, alla mina vänner rekommenderande innan jag slutligen började studera näringslära och gick ner i vikt.

Uppstår det några frågor så får du gärna höra av dig.

http://biggest-loser.se

 
Ingen bild

Tjockisen

9 januari 2012 21:54

Hej där
LYCKA TILL
Jag körde med MODIFAST, det finns att köpa på akoteket.
Många klagar på att det är dyrt men jag kan helt ärligt svara att det var värt vartenda öre.
Vecka 1 åt jag salad till lunch, ofta lite lyxigare för att klara av pulverpåsarna senare.
Vecka 2-4 pulver hela veckorna UTAN lördag lunch då jag åt vanlig mat för att få lite lyx i tillvaron, då drack jag oxå ett glas coca-cola.
Efter 4 veckor var det nästan -10kg på vågen. En tok skön start på viktminskningen.
Kör hårt :-)))

 
stinurt

stinurt

9 januari 2012 23:33

Jag vägde 88,6kg och gick ner till 72.. sen slutade jag med min egen "diet" och gick upp en del... Nu väger jag 75,8kg och ska börja igen...
jag kör ingen sån däringa diet utan gör som jag vill ;)
Mina dagar brukar se ut ungefär såhär:
Frukost: filmjölk och kelloggs K (gott? NEJ) ;)
Mellanmål: 2-3 hårdbrödmackor med smör och gurka. Plus ett litet glas saft (har dåligt vatten som inte är så gott här hemma...)
Lunch: ingen
Mellanmål: hårdbrödmackor med gurka och mjölk
Middag: Ingen skillnad än innan. äter däremot mindre än innan och undviker snabbmat som hamburgare och pizza..

På kvällen cyklar jag ca 15-20 minuter (som jag inte har börjat med den här gången) och äter sen hårdbrödmackor med gurka och ett stort glas saft...

Och om jag blir sugen/hungrig mellan målen tar jag någon frukt för det får jag äta hur mycket som helst av... (i princip)

Sen tillåter jag mig att äta 10 godisar på lördagen eller efter det om jag vill... den här helgen som var åt jag de 10 godisarna under lördagen, söndagen och måndagen...
Det är då alltså 10st godisar från plockgodiset..

Lycka till och hoppas du lyckas!

http://mamma-stina.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

10 januari 2012 11:33

Det är svårt att säga nåt exakt sätt att gå ner i vikt, eftersom att det fungerar olika för olika personer.
För vissa funkar LCHF skitbra och för andra GI.

Det är inte särskilt svårt att gå ner i vikt, det svåra är att behålla sin nya vikt!

För att gå ner långsiktigt så behöver du ändra om dina matvanor helt,samt börja motionera .

Min rekommendation är att du äter enligt tallriksmodellen.
Det vill säga :
Halva tallriken med grönsaker, 1/3 del protein(kött,fisk eller kyckling) och 1/3 kolhydrater (potatis,ris,pasta).

ÄT var 3e timme ungefär, för att undvika blodsockerfall (som ofta medför att man trycker i sig nåt onyttigt!)

Din dag kan se ut ungefär så här:
FRUKOST: Havregrynsgröt med bär och mjölk, ett kokt ägg och en frut.
MELLANMÅL 1: En frukt eller en näve nötter
LUNCH: Tänk tallriksmodellen....
MELLANMÅL 2: En frukt,nötter eller varför inte morotsstavar?
MIDDAG; Tänk tallriksmodellen.

Minska på portionerna lite om du är van att äta mycket. Drick ett glas vatten före maten. Är på en assiett istället för en stor tallrik. Det lurar ögat att äta mindre:)

OCH lägg till lite träning i vardagen!
Promenader och powerwalks är bra träning, likaså cykling och simning!

LYCKA TILL!

http://mammajess.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ananasen

17 februari 2012 20:46

Hej!
Måste börja med att säga att jag har exakt samma vikt och BMI som dig, har alltid vetat att jag varit kraftig men inte fet som det står enligt BMI. Jag har precis startat en blogg, där jag träningsblogg. Jag tror tyvärr inte på snabba dieter, jag tror mer på; ät mindre rör dig mer. Det funkar! Du kanske inte rasar i vikt men efter några månader kommer du märka resultat. Har en ganska bra träningsbakrund men så pajjade jag mitt knä och kunde inte träna.
En sak jag verkligen rekomenderar är träningsdagbok och matdagbok
Lycka till :)

Kika gärna in www.epicfitness.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards