Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Draken - 9 januari 2012 21:03

Jag vill gärna ha en fin platt mage, vill få bort allt fett från rumpa och lår.

Vill få bort det så fort som möjligt, helst igår, men jag vet att det är orealistiskt.

Men gärna till sommaren, så att man slipper skämmas över kroppen på stranden.

Skulle känna mig mer tillfredsställd om jag hade den där "perfekta" kroppen.

Av Draken - 9 januari 2012 20:47

Vad jag känner att jag vill gå ner i vikt, vill gå ner ca 20-30 kilo.

Jag är 161 lång, och väger 87,9 kg.

När jag räknar ut hur mycket mitt bmi är på sidora: bmitest.se och dietguiden.com så har jag ett bmi på 33,9 och ska gå ner 23,2 kilo för att komma ner till rätt vikt som då blir 64,7 kilo. Skulle bli rätt nöjd bara jag kommer under 80 kg.


Förut när jag ammade lillkillen så gick jag ner ända ner till 82 kg har jag för mig att det var, sen börja jag gå upp igen synd nog, kunde jag inte forstätta att gå ner i vikt. Bara jag inte hamnar på samma vikt som jag var på innan jag blev gravid, men ioförsig, jag är inte långt ifrån nu. Jag vägde då runt 92 kg, men jag hoppas verkligen att jag inte går över 90 strecket.


Någon som läser detta och kan tipsa om nått bra sätt att banta?

Av Draken - 9 januari 2012 10:51

Har lämnat lillkillen på dagis, lämna honom till kl nio och gubben i lådan är på jobbet. Så att jag är alldeles ensam hemma, om man bortser från katterna. Men det är så himla skönt. Skulle egentligen ha börjat på praktiken idag, men kom överrens med hon som jag jobbar med att jag ska börja jobba i morgon istället. Så att då får lillkillen vara på dagis mellan nio och tre, så blir det en mjukstart för honom på dagis, och jag får några timmar själv som jag känner att jag behöver ha emellan åt men som blir alltför sällan.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards