Alla inlägg under januari 2012

Av Draken - 6 januari 2012 14:15

Har lite dåligt samvete för att jag tycker att det är så himla skönt att vara ensam hemma och bara tänka på mig själv. Men egetligen borde jag inte ha det. För att det är nyttigt för oss allihopa att lillkillen och gubben i lådan är och hittar på lite tillsammans bara dom två. Och det är skönt för mig att bara vara hemma och bara ha mig själv att tänka på, visst jag har suttit här framför datorn mest hela tiden, men ändå.


Sen så är det bara bra att dom två hittar på saker tillsammans. Fast jag vet ju att dom åkte till gubbens i lådans föräldrar, prata med gubben för en liten stund sen och då skulle dom sätta sig och äta lite granna. Får hoppas att lillkillen äter bra bara, gubben i lådan sa i telefon att lillkillen verkade vara hängig att det ev var en förkylning på g. Hoppas att det inte är någon förkylning på gång med tanke på att lillkillen ska börja på dagis på måndag och jag ska börja praktiken igen antingen på måndag eller tisdag, läre höra med hon jag jobar med via telefon nån dag. Hoppas att jag får börja på tisdagen, för att då kan jag säga till på dagis att lillkillen ska komma mellan nio och två på måndag så kan jag vara hemma och ta det lugnt själv i några timmar och lillkillen får en mjukstart efter jul ledigheten, istället för att börja med en heldag på en gång efter nästan tre veckors ledighet som har varit så himla skönt.

Av Draken - 4 januari 2012 11:55

Passar på att skriva när lillkillen sover och gubben i lådan inte är hemma. Det är ju ändå lugnast att skriva när lillkillen sover och gubben i lådan vet ju inte om denna blogg.


Egentligen så skulle lillkillen ha följt med gubben i dag, men det kunde han inte för att gubben i lådan skulle meka kanske en timme och hans mamma kunde inte passa lilllkillen då. Vi hade kommit överrens om att gubben i lådan skulle ta lillkillen antingen idag eller i morgon så att jag skulle få några timmar för mig själv, för även om man älskar sina barn över allting annat så behöver man ha tid för sig själv.


Under de här veckorna som vi varit jul lediga så har jag haft lillkillen hos mig hela tiden, bortset från ca 30-45 min då lillkillen följde med gubben i lådan ut en sväng. Jag hade verkligen sett fram emot att få nån timma för mig själv, då jag skulle få vara ego, men det läre jag väl aldrig få vara nu under jul ledigheten.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards