Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Draken - 16 januari 2013 10:47

Att vara småbarns förälder är inte det lättaste alla gånger.

I natt var en sån där natt då älsta grabben inte ville sova. Han somnade vid halv åtta tiden igår, och lagom när jag och gubben i lådan skule lägga oss strax efter tio så kommer grabben upp och vill inte somna om. Så att han fick lägga sig mellan mig och gubben i lådan i sängen, men han somnade inte förrän framåt tolv. Sen så vakna  han igen strax före sju imorse. Så att jag är ganska trött nu kan jag lova. Så att sova får man inte göra när man vill när man har barn. Men vill för allt i världen inte byta bort mina älskade pojkar. Det spelar ingen roll hur mycket dom går mig på nerverna så älskar jag dom över allting annat.


Är hemma med mina älskade små grabbar just nu. Gubben i lådan är och repar just nu. Dom har en spelning till helgen, så att dom läre träna en del innan dess. Men det är ingen spelning som dom får några pengar för, det är nån spelning som studiefrämjandet har annordnat där flera band ska spela.

Men bandet kommer inte komma långt så länge dom har den sångerskan. Hon sjunger falskt så in i norden, till och med jag som är ton döv hör det. Tre i bandet vet om att hon sjunger falskt, hon vet om det själv, men hon gör inget åt det för att bli bättre. Vad gör man då?

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards