Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Draken - 22 januari 2013 15:52

Gubben i lådan och min stora lillkille åkte iväg vid halv tolv tiden, gubben skulle träna lite trummor en sväng och lillkillen skulle vara hos svärisarna.

Sen dom åkte så har jag inte gjort så mycket. Jag har ätit lite lunch i lugn och ro, tvättat, legat och myst med minsta lillkillen och även vilat en sväng med honom. Nu så sover han, och jag sitter bara här och funderar vad man ska äta för mat ikväll. Hmmm.... det är alltid lika svårt att komma på vad man ska äta för nått. Tänk om man var några tusen rikare, då hade man kunnat äta ute oftare än vad man gör. Men tyvärr så har man så dåligt ställt så att man har inte råd att unna sig så mycket. Skulle väldigt gärna ha nått litet jobb som jag kan sköta hemifrån nu när jag går hemma med lilla lillkillen, just bara för att få in lite extra pengar varje månad. Den som har nått tips på hur man kan få in lite extra pengar varje månad får gärna säga till, vet att jag har skrivit om det förut, men om det är någon som har kommenterat de inlägg så har dom bara skrivit om att jag ska sälja saker som bara ligger hemma. Men jag vill ha en stadig inkomst som rullar in varje månad, nått som kanske kan ökas på sen när min föräldrar ledighet är slut så att man slipper gå till arbetsförnedringen sen.

Av Draken - 22 januari 2013 08:44

Får bli en snabbskrivning nu.

Gubben i låddan ligger och sover fortfarande och jag sitter vid datorn, och han får ju inte se att ja skriver här. När han är vaken så brukar jag skriva via telefon.


Jag tror att jag börjar bli tokig på mina svärföräldrar, speciellt svärmor. Jag sa till henne igår att hon behöver inte fixa i mitt och gubbens kök, att vi kan göra det själv. Men hon säger bara att hon alltid har gjort det åt sina söner utan att dom har sagt något.

Jag viskar i gubbens öra "du vet vad jag har sagt om det", för att jag har berättat vad jag tycker om det. Då säger han till sin mamma att jag inte tycker om att. Snacka om att jag skämdes. Blev skitförbannad att han sa så. Han kunde ju ha sagt det på ett annat vis. Sen när dom hade åkt så sa han att jag ska vara glad över att hon vill hjälpa till. Jag anser att om jag vill ha hjälpen ska jag vara tacksam och glad, men nu är den inte välkommen.

Jag hörde att gubben prata med sin mamma i köket när jag höll på att hänga tvätt i ett annat rum, hon sa till honom att hon alltid har gjort det hos honom och hans två bröder och att hon har hjälpt sin mamma och mamman henne. Det är skillnad, om man inte vill ha hjälpen så ska hon inte komma och hjälpa till.

Sist dom var hon oss så åt dom hos oss, då sa hon till gubben när jag var i ett annat rum att jag inte vill att hon ska diska. Det finns en anledning, hon fusk diskar, jag har fått diska om mycket av det hon diskat. 

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards