Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Draken - 23 februari 2010 07:15

Vist är nymodigheter bra, det kan unerlätta vid många tillfällen. Men nu på morgonen tyckte jag nte om det där med nymodigheter.


Det kostar trettio kronor för mig att åka buss egentligen, ganska dyrt tycker jag, så därför brukar jag åka för ungdom (man är ungdom upp till 25 år) och då kostar det bara 20 kronor.


Nu på morgonen så åkte jag buss till jobbet, och givetvis så var det en billjettkontrollant som skulle kolla så att man hade köpt rätt billjett, och med sig hade någon mini dator så att han kunde kolla upp person numeret (säkert andra saker oxå), och jag uppgav fel person nummer, bara för att jag hade ingen lust att få en räkning hem på 400 kronor. Så i det läget är det ingen bra sak för oss passagerar som vill åka billigare med nymodigheter.


Inte ofta billjettkontrollanter kommer och ska kolla upp. Under de här femton åren jag har åkt hbuss så har en kontrollant bara kommit typ fem, sex gånger. Men då har dom nte haft några nymodigheter som en mini dator. Men nu tror jag att jag ska sätta mig långt bak i bussen, så kanske man hinner hopa av bussen innan kontrollanten kommer så pass långt bak så att han inte hinner kolla upp min billjett.


Men historien slutade med att jag iallafall betalade fullt pris, även om jag tycker att det är dyrt, men det är iallafall billigare än att betala räkningen som skickas hem till en om man åker på fel billjett.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards