Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Socialt liv

Av Draken - 25 januari 2013 12:43

Känns som denna blogg är väldigt negativ. Men men jag har ju den ändå som ett slags terapi för att jag ska bli kvitt alla tankar som jag går och bär på, för att jag kan inte berätta dom för någon, synd nog.


Just nu så känns det lite jobbigt. I några dagar så har gubben i lådan lovat mig att vi ska till Dollar och handla hem lite därifrån. Första dagen så tjafsa vi så att jag tappade jag lusten. Andra dagen så glömde han bort det och jag påminde honom om det, men det var för sent för att han skulle iväg och ville hinna äta först. Och idag (tredje dagen) så har han åkt iväg till sin mormor som bor på ett boende och är krasslig. Fick ett sms att han ska äta mat med sina föräldrar och sin morbror. Då vet jag att det kommer dröja ett tag innan han kommer komma hem. Jag förstår inte varför det kan vara så svårt för honom att hålla det han har lovat mig. När jag säger att jag vill åka någonstans så är det inte så viktigt känns det som. Jag har sagt det flera gånger till honom, men han säger att jag bara tjafsar och bråkar då.


När gubben skrev att han skulle äta med dom så skrev jag tillbaka till honom "oki, vi syns senare". Då frågar han om jag är sur. Nee det är jag då inte, jag är bara besviken på honom när jag hamnar i andra hand, jag vill komma i första hand någon gång. Han är ute och flänger överallt, träffar kompisar med jämna mellanrum, träffar folk. Men jag sitter här hemma med pojkarna och känner mig bortglömd. Jag börjar glömma bort hur man ska bette sig bland folk.


Jag önskar att jag hade ett mer socialt liv, vill ha fler människor som jag kan umgås med än bara gubben i lådan.

 
 
Piedra

Piedra

25 januari 2013 14:09

Sätt gubben som barnvakt och ta dig ut själv och gör det du vill. Eller om du har någon annan som kan sitta barnvakt, medan du gör det du vill och behöver. Du ska INTE sitta hemma och vänta på att det ska passa honom!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
 Hanna

Hanna

29 januari 2013 21:55

Håller med dig piedra han kan väl vara hemma han med!! Du måste ju oxå ut och träffa vänner!! Har läst mycket på din blogg gillar han inte att du bloggar för du skriver väldigt mycket om att han inte ska se eller läsa, ta hand om dig

http://Noel2011

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards