Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Bli äcklad av fettman

Av Draken - 29 januari 2013 15:01

Jag skulle verkligen vilja gå ner i vikt, skulle vilja gå ner ca 20 kilo.

Jag har varit överviktig större delen utav mitt liv. Har blivit mobbad för det. Jag har blivit äcklad av min övervikt, då har det blivit att jag knappt har ätit för det. Sen så har jag varit ledsen så att jag har tröst ätit. Men nu känner jag att jag verkligen vill gå ner dom där kilorna, iallafall hälften av det, då skulle jag bli väldigt glad. Men jag vet dock inte i vilken ände jag ska börja i.

Jag skulle vilja gå och simma en, två gånger i veckan. Men då är problmet lilla lillkillen, han är ju så beroende utav mig än så länge. Jag helammar ju honom än så länge. Och när jag går och simmar så kommar jag att vara borta i ca två timmar och det klarar inte lilla lillkillen av att vara utan mig.

Gubben i lådan klarar än så länge inte av att ta hand om lilla lillkillen helt själv ännu. Gubben skulle kunna låta lilla lillkillen ligga och skrika hur länge som helst, för att gubben menar att man inte behöver ta upp honom så fort han skriker. Visst det håller jag med om, men man ska inte heller låta honom ligga och skrika i en halvtimme. Han brukar säga att dom barn som har kolik dör ju inte av att skrika i flera timmar. Men det är skillnad brukar jag säga, nu har inte han kolik.

 
 
Ingen bild

http://lingonkaka.bloggplatsen.se/

29 januari 2013 20:09

Du har inte möjlighet att köpa hem en crosstrainer eller motionscykel? Jag har en crosstrainer och lite hantlar hemma och det har räddat livet på mig. Jag kan träna när jag vill och behöver inte tänka på att barnen ska bli ledsna, hungriga eller oroliga. // lingonkaka

 
Fay marvelous

Fay marvelous

30 januari 2013 07:43

Hej, har ett litet tips för dig som inte kan lämna lillen.
Jag körde Fitness på Wii och gick ner. Det finns även på youtube om man inte har wii :) Man blir väldigt vig i kroppen också :P Stark :)
Lycka till kram /fay

http://marvelous.bloggplatsen.se

 
John eriksson

John eriksson

30 januari 2013 20:43

Hejsan!
Mitt namn är John Eriksson och jag har inte varit tjock hela livet. Jag tränade 4 dagar i veckan + matcher i 8 år när jag spelade ishockey sedan kom tonåren och man börjar käka skräpmat dricka öl och sprit. Och sket i träningen. Jag vägde mig 25 januari 94KG och det var då jag bestämde mig för att ta träningen på allvar. Vill du bli peppad kan jag skicka en video samt att jag skulle kunna ge dig tips! :)

http://´johngoesfit.bloggplatsen.se

 
Ulrica

Ulrica

31 januari 2013 01:56

Hej!

Du har fått en mängd bra råd redan men jag vill slå ett slag för promenader (med barnvagn). Lite pepp: Min man gick ner 20 kg genom att träna hemma (sit-ups etc) och fimpa godiset.

Sen är jag impad av att du klarar av din svärmor. Jag hade fått ett ubrott!!

All pepp och styrka!

http://ulricak.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

6 februari 2013 09:25

Hej!
Nu vet jag inte hur gammal din lilla lillkille är, men låter som att han är ganska liten. Då har de skriket för att kommunicera. Då går det inte att fostra dem genom att låta dom ligga och skrika. Tycker att du ska plocka upp honom när du känner att du vill. Det är skillnad mot en trotsig 2-3 åring som försöker få sin vilja igenom genom sitt skrik och gnäll.
Att gå ner i vikt handlar inte bara om träning. Träningen är till för att styrka och förbättra konditionen, vilket också är en viktig del i att ha en god hälsa. Att förbränna och gå ner i vikt kan du göra genom vanlig vardagsmotion och reglera din kost.
Tänk långsamma kolhydrater. Alla kolhydrater ska brytas ner till socker. Ju snabbare kolhydrater du har, desto kortare är processen. Då får du hög blodsockernivå snabbt, som försvinner lika snabbt och du blir hungrig igen. Med långsamma kolhydrater regleras blodsockernivån bättre.
En annan bra tumregel är att tänka "näringstät mat". Du ska få i dig den mängd energi du behöver och gör av med. Detta tillsammans med alla de näringsämnen du behöver. Du kan äta en bit pizza till du fått i dig den mängd energi du behöver, men då är frågan om du fått i dig alla näringsämnen. (Troligen inte).
Det är ett ypperligt tillfälle att köra igång redan nu när du ammar, eftersom att amningen i sig gör att du gör av med massor av energi (och näring). Se till att få i dig mycket grönsaker och skippa alla halvfabrikat. Laga från grunden. Lek med dina barn, svinga dem, lek kull, använd dem som hantlar. Riktigt bra "träning" som samtidigt ger kvallitetstid med barnen. Sedan klassikena som att gå av en busshållplats tidigare, ta trappor istället för hiss/rulltrappa mm. Du kommer att lyckas!
Lycka till!

http://orkanensmitt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Draken - 22 januari 2014 20:58

Jag börjar bli lite små rädd för killen. Han har börjat ta tag i mig när han är arg. ...

Av Draken - 17 december 2013 06:53

Det blir långt mellan gångerna jag skriver. Men kommer alltid nått ivägen till varför jag inte skriver. Just nu så ligger jag ensam i sängen, gubben har nyss åkt till jobbet. Lilla lillkillen är super förkyld med hosta o täppt näsa, men ändå är d...

Av Draken - 25 november 2013 21:19

Fan vad jag blir irriterad och äcklad jag blir. Jag vet inte hur många gånger jag bett gubben att sluta, men han fortsätter ändå. Det han gör är att ta handen innan kalsongerna och pillar på snoppen lite titt som tätt när han sitter vid datorn, sitte...

Av Draken - 21 november 2013 21:58

Äntligen har jag fått tillbaka telefon efter fyra veckor på lagning. Vad jag saknat den. Hur kan låta bli att irritera sig på små saker? Jag måste be gubben göra saker som är självklara. Vissa saker är självklara för bara mig, men ändå. Men som ik...

Av Draken - 21 oktober 2013 19:42

Har fått en sån himla telefonfobi på senaste tiden. Jag tycker inte om att ringa till företag angånde räkningar eller svara på nummer som jag inte känner igen pågrund av att jag inte vill prata med telefonförsäljare eller nån från nått företag om n...

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards