Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Draken - 3 februari 2013 18:03

Är ensam med små killarna nu. Gubben i lådan är och repar, och kommer vara borta hela kvällen. Han kommer väl komma hem någon gång mellan tio, elva tiden skulle jag tippa.


Min lilla lillkille döptes igår. Det var bara min mamma, syster, styvpappa och svärföräldrar som var där. Ville inte ha det större. Sen så hade vi fika hemma. Och givetvis så började svärmor diska efter vi hade diskat. Jag och gubben i lådan har tjafst om just det ett fler tal gånger. Jag vill inte att hon ska ta hand om min disk. Jag kom på idag att jag hade kunnat ha sagt till henne i still med detta: "Detta är mitt hem, då är det mina "regler" som gäller, du är gäst och du följer de "regler" som finns, och om du inte kan följa dom så behöver du inte komma." Men om jag skulle säga nått sånt skulle jag ställa till det rejält kan jag lova. Svärmor skulle bli purken. Gubben i lådan skulle bli sur, för att enligt honom så ska jag vara glad över att hon vill hjälpa till. För mig hjälper hon mer till med att låta mig diska själv.

Hon har till och med sagt till gubben i lådan att vi har det stökigt här hemma, visst vi har det stökigt men inte värre än henne. Och om man inte kan acceptera hur det ser ut hos någon man hälsar på så behöver man inte åka och hälsa på hos den tycker jag.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards