Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Draken - 22 februari 2008 19:03

Det känns nästan som jag är singel just nu.


När jag ringde killen idag så var han så himla sur och irriterad för att han inte hade några pengar så att han kunde köpa snus o mat.

Jag sa bara typ "tyvärr så kan jag inte låna ut några pengar", det som jag fick till svar var typ "jag har inte frågat dig heller".

Fy va grinig han var.


Ringde o prata me honom strax efter ett idag, o ja har inte ringt honom nå mer idag heller, o han har inte hört av sig heller. Ioförsig så har han inga pengar på telefon, men han kan ringa en signal så att jag kan ringa upp honom, det har han inte heller gjort.


Har inte pratat så mycket med honom på telefon dom senaste dagarna, det har varit jätte svårt att få tag i honom. Som tex igår så ringde jag två gånger mitt på dagen, sen när jag fick tag i honom på kvällen så sa han att han hade varit på stan o fixat lite grejor. Men han sa aldrig vad.


Tycker att han börjar bli lite knepig.

Funderar ifall han inte vill vara tillsammans med mig längre.

Hans beteende gör så att jag börjar fundera om jag verkligen har några känslor för honom kvar.

Av Draken - 22 februari 2008 14:46

Vad är det för mening med att skriva en blogg?

Har slagit upp det nu på Wikipedia vad en blogg egentligen är, och så här står det om det:


Att begreppet blogg dök upp och blev accepterat berodde främst på att webblogg lätt kan förväxlas med begreppet serverloggar. Varje inlägg behandlar ett visst ämne, och inläggen kan vara skrivna av en eller flera bloggare. Vissa bloggar kan handla om flera olika ämnen medan andra är fokuserade till ett visst ämne som bevakas ur olika aspekter. Utseendet på bloggar varierar stort från enkla punktlistor med länkar till artikelreferat med kommentarer från skribenten. Gemensamt är dock att varje inlägg brukar ha en datumangivelse med det senaste inlägget högst upp. Vanligt är också att inläggen har någon sorts nyhetskaraktär. Ofta kan besökare lämna kommentarer, och mellan bloggar sker ofta ett utbyte av innehåll och information.

Det finns flera olika typer av bloggar förutom de klassiska, textbaserade. Bildbloggar och Videobloggar är exempel på detta.


Links from the Underground av Justin Hall från 1994 räknas som den första bloggen och 1997 myntade Jorn Barber ordet weblog. I Sverige började Annica Tiger skriva dagbok på nätet i augusti 1997.


Bloggens publika genombrott i Sverige kom hösten 2004 efter att PJ Anders Linder på Svenska Dagbladets ledarredaktion startade sin ledarblogg PJ Just nu.


En blogg kan också användas som en öppen dagbok.

Av Draken - 22 februari 2008 14:42

Har suttit o funderat på vad kärlek egentligen är.

Vad är det?

Hur vet man att man är kär?

Och hur vet man att man älskar någon?

Vad är det för skillnad mellan att vara kär o älska någon?

Av Draken - 22 februari 2008 14:21

Fick nyss sms av en kompis där hon skrev att hon o hennes kille hade nyss haft sex på övervåningen hemma hos hans föräldrar. Mycket intressant o få veta, not.


Jag är inte intresserad av hur ofta, vart och när hon har sex. Det beror inte på att jag inte har nå sexliv regelbundet. Men jag går då inte o säger till henne när jag har haft det, då tycker jag att hon kan hålla truten när hon har det.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards