Alla inlägg den 27 december 2010

Av Draken - 27 december 2010 11:15

Är otroligt trött. Vaknade vid nio tiden igår morse, och skulle gå och lägga mig vid elva tiden igår kväll, lillkillen vaknar då och är jätte grinig. Jag försöker först att få honom att somna om igen i min och gubbens säng, men han vägrar att somna. Gubben bara suckar och stönar och säger "grinolle" till sonen. Till slut så kliver jag upp med sonen så att gubben ska få sova. Fick sitta upp med honom till tre i natt, så att jag är ganska dö idag. Det gör inte så mycket, det som är värre är att gubben säger att HAN  är trött och inte får sova. Han får sova om nätterna, för att det är jag som tar hand om sonen när han är grinig, varje gång jag kommer och lägger oss så snarkar gubben för fullt.


På morgonen får jag gå upp lillkillen när han vaknar, även om jag har varit uppe med honom halva natten. Gubben säger att det beror på att jag fortfarande ammar honom. Visst, jag kan först amma lillkillen i sängen så kan gubben gå upp med honom sen så att jag får sova vidare för en gångs skull. Sonen är snart åtta månader och under dom månaderna så har gubben gått upp tre gånger med sonen så att jag har fått sova vidare, en gång lyckades jag sova vidare det berode bara på att jag hade huvudvärk, de andra två gångerna så lyckades jag inte somna om utan låg bara där och drog mig och jag tyckte att det var väldigt skönt.


Och varje kväll i hela sonens liv är det jag som har fått nanna honom, gubben säger samma sak där som han säger på morgonen, det är ju du som ammar honom. Sonen har nu börjat få välling, som han har fått i snart två månader. Men ändå har gubben inte lyckats få honom att somna, eller han har ens inte försökt.


Jag önskar bara att han kunde ta hand om sonen så att jag kan få lägga mig tidigare på kvällen eller få sova längre på morgonen.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards