Alla inlägg den 14 september 2009

Av Draken - 14 september 2009 15:36

Det verkar som om det har löst sig med mina två kompisar nu.

Vi har pratat lite om det nu under dagen.

Det känns oerhört mycket bättre nu.

Av Draken - 14 september 2009 09:55

Jag känner lite att mina vänner inte acceptera mitt val av kille, och det känns skit jobbigt.

Jag hade önskat att jag kunde umågås med både mina vänner och gubbe i lådan samtidigt, men det tycks inte kunna fungera i framtiden synd nog.


En av mina kompisar var gift med en utlänning förut som misshandla henne, även om jag inte acceptera vad han gjorde mot henne så acceptera jag hennes val som var att stanna kvar hos honom. Hon kom ofta pratade om hur dåligt han behandlade henne, att han aldrig kom hem och om han kom hem så var det mitt i nätterna när hon låg o sov, och när han kom hem så satte han på henne medans hon sov. Hon kom till mig och var blå slagen, jag hade kunnat gå till polisen och anmält honom, men jag valde att inte göra det för resepekt mot henne, jag ville att hon skulle vilja gå dit själv och anmäla honom. Hon kom till mig med sina misstankar om att han var otrogen (som sen visade sig vara sanna).


Den andra kompisen hör av sig att de killar som hon träffar behandlar henne så konstigt, men det beror helt på att hon träffar konstiga killar som säger och lovar henne en massa med saker men håller knappt en fjärdedel av de de lovar.


Men hur ofta har jag gått till dom för att gubben i lådan misshandlar mig, sätter på mig när jag sover eller misstannkar om att han är otrogen.

I början när han och jag träffades så var jag orolig över att han var otrogen med sitt ex, och det pratade jag om med dom.


Men dom säger nu att jag aldrig har tid o träffa dom, att jag alltid följer med gubben i lådan överallt och hittar på saker med honom och att han inte behandlar mig bra. Jag undrar varför dom kommer med det nu när jag är gravid, har dom tyckt så länge eller är det bara nått dom säger för att jag just är gravid och dom är avundsjuka.


Hon som blev misshandlad av sin ex man är nu i lag med en annan kille, dom flyttade ihop efter typ tre veckor dom träffades och förlovade sig efter drygt två månader. Dom har försökt att skaffa barn ända sen dom träffades första gången, men dom har inte lyckats. Så att jag misstänker att dom är avundsjuka för att jag och gubben i lådan ska barn och inte dom.


Den andra kompisen har två barn med två olika fäder, och hon har extremt otur med killar. Jag tror att hon är avundsjuk för att jag har kille.


Jag tror lite att dom inte vill se mig lycklig, för det är jag nu och det har jag inte varit på hur länge som helst. Jag skulle önska att dom skulle vara glada för min skull att jag har hittat någon som uppskattar mig och för att jag ska ha barn.


Gubbens i lådans bror och broderns tjej grattade oss när vi var där i lördags, hon var jätte glad och sa grattis och kramade om mig. Och dom två har försökt att få barn i flera år, men dom har dock inte lyckats, så att dom ska nu göra provrörsbefruktning.


Varför kan mina två kompisar helt enkelt inte vara glada för min skull och acceptera vad jag har valt?

Av Draken - 14 september 2009 09:32

Har skit svårt att koncentrea mig på nånting just för tillfället.

Det är så mycket som snurrar runt i min skalle, det är så mycket som vill ut.

Men jag vet inte vem jag ska berätta det för eller hur jag ska berätta det Rynkar på näsan

Av Draken - 14 september 2009 09:11

Varför ska det vara så himla jobbigt för?


Gubben i lådan och två av mina kompisar har börjat tjafsa. Dom tycker att jag har förändrats sen jag börja träffa honom och dom tror att han förbjuder mig att träffa dom.


Det känns som jag kommer att bli tvungen att välja mellan gubben i lådan eller mina två kompisar till slut, jag vill verkligen inte behöva göra det.


Jag vill ju verkligen inte förlora någon av dom.


Jag pratade nyss med gubben i lådan i telenfonen och jag bad honom att låta mig få sköta detta och att han skulle hålla sig i bakrunden. Jag hoppas att han gör det nu.

Av Draken - 14 september 2009 07:01

Vaknade strax före klockan sex i morse, gubben i lådan höll på att göra sig i ordning för att sticka till jobbet då. Tänkte bara kliva upp och göra honom sällskap så som jag brukar göra på morgonen och sen gå och lägga mig. Sen när han hade stuckit så gick jag o la mig igen, men inte kunde jag sova då heller. För att först så kom en katt och var på super gos humör och stod på mig och trampa. Sen så hörde jag ett krash, då är det en annan katt som hade haft ner en liten vas där jag har en blomma som håller på att få rötter. Då var jag tvungen att gå upp och torka upp vattnet och damsuga upp glasskärvorna. Efter det så kunde jag  inte alls sova, så att nu sitter jag här vaken och inte kan sova fast jag är trött. Jag vet att jag inte kommer att kunna sova senare, för att jag har aldrig kunnat sova mitt på dagen.


Men det ska iallafall vara skönt att få vara ensam i några timmar nu när gubben i lådan är på jobbet. Då får jag chansen att bara ta hand om mig själv. Förra veckan när han var hemma och var sjuk i några dagar så gick det mig lite på nerverna för att jag inte fick någon ensam tid.


Visst så älskar jag min gubbe i lådan, men man behöver sin egen tid där man bara behöver tänka på sig själv, alla behöver ha det. Vissa är i större behov av det än andra.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards