Alla inlägg den 15 september 2009

Av Draken - 15 september 2009 16:17

Då har jag tvättat klart då, e alldeles svettig och trött.

Känns så otroligt skönt att äntligen vara klar med tvätten. Känns som jag har sprungit upp och ner till tvättstugen hela eftermiddagen. Tur att jag har egen maskin som jag kan tvätta i normala fall. Men nu när jag ändå skulle tvätta mattor och sånt så kände jag att jag lika gärna kunde tvätta resten utav tvätten så att jag skulle slippa ha tvätt hängandes i lägenheten.


Har glömt bort hur jobbigt det är att springa upp och ner till tvättstugan. Jag kommer inte ihåg hur jag orkade springa upp och ner till tvättstugan förut i min förra lägenhet där jag inte hade egen maskin, o så gjorde jag i tre år. Men ioförsig då hade jag tvättstugan i samma hus men dock i en annan trappuppgång. Men nu har jag tvättstugan i ett annat hus, så att då blir det jobbigare.


Men nu ska jag gå ner till parkeringen, gubben i lådan kommer strax och hämtar upp mig, vi ska iväg och handla lite granna.

Av Draken - 15 september 2009 12:42

Dags att tvätta i tvätt stugan idag igen.

Tänkte tvätta upp allting som jag har så att jag slipper ha allting hängandes här hemma i lägenheten. Tänkte tvätta mitt täcke och några mattor när jag ändå är där nere. Jag hade ju tvättstugan i fredags oxå och då tvättade jag gubbens i lådans täcke och kuddar och även sängkläderna, och det blev rätt så mycket. Så att nu ska jag ta och samla ihop all tvätt och sen ta och klä på mig lite kläder, för att jag vägrar att gå till tvättstugan i bara morgonrocken.

Av Draken - 15 september 2009 10:08


Läste nu på DN:s sida att Patrick Swayze har förlorat kampen mot cancern i bukspottskörteln, tråkigt tycker jag. Han var väldigt bra skådespelare tycker jag.  Han såg bra ut oxå tycker jag.


http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/patrick-swayze-dod-1.952592


Av Draken - 15 september 2009 09:16

Nu har jag sovit i några timmar till. Har inte vaknat riktigt ännu, känner mig lite borta i skallen för tillfället. Men jag känner mig ändå ganska utvilad. Dom senaste dagarna har jag vaknat vid sex, sju snåret och inte kunnat somna om. Men nu lyckades jag iallafall.

När jag gick och la mig så kom en av missarna och la sig nere vid fötterna och en annan kom och la sig på magen, så himla mysigt.

Av Draken - 15 september 2009 06:11

Gubben i lådan har nyss stuckit till jobbet, e riktigt trött, men har ingen riktig ro att lägga mig. Känner mig lite konstig till både kropp och knopp. Är lite lätt illamående och är lite yr och tung i skallen. Att jag är yr i skallen kan knappast bero på att det har varit för varmt i natt, för att jag har förmågan att bli yr i skallen om det har varit för varmt i rummet när jag har sovit. Har sovit med fönstret öppet i natt och just nu så är det fem grader ute, så att det är lite små kyligt inne nu. Och det är riktigt med dimma ute oxå, så att jag skickade ett sms till gubben i lådan att han inte skulle köra vilse när han körde till jobbet. Fick tillbaka ett sms att han nästan fick skrapa rutan på bilen. Ja snart är det så pass kallt så att han läre göra det, det blir väl kanske om en, en och en halv månad eller nått sånt.


Hade en rätt så konstig dröm precis innan klockan ringde. Jag drömde att jag var på första undersökningen hos mödravården. Jag var inte så långt gången, men ändå så hade jag rätt så stor mage. Dom klämde och kände på magen och försökte att hitta hjärtljuden med nån trä lur, men dom hittade ingen, så att dom ville att jag skulle gå in i nått annat rum så att dom skulle undersöka mer. När jag ändå stod upp så skulle dom väga mig på någon konstig våg. Då skulle jag stå på nån pedal som stod rakt ut från väggen där bara ena foten fick plats. Gubben i lådan skulle oxå bli undersökt, det var nån sköterska som tog hans pung och lade det på ett bord ca två meter från honom, hon hade lyckats att plocka bort pungen för att han hade en löstagbar pung. Där på bordet så klämde hon på pungen med någon tång för att se hur öm han var om den.

Men sen så ringde klockan så att då försvann drömmen.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards