Alla inlägg den 22 september 2009

Av Draken - 22 september 2009 18:08

Nu börjar det gå till överdrift tycker jag.


Min kompis som har den där hunden som jag har gått ut med några gånger messa mig o frågade ifall jag hade varit ut med hunden. Hon messade ju mig i morse och frågade ifall jag kunde gå ut med honom vid tio och vid ett. Jag sa att jag hade varit ut med hunden vid halv tolv tiden en ganska lång runda eftersom jag och en annan kompis hade bestämt att vi skulle gå en promenad då. Så att jag slog ihop dom två turena. Tydligen så hade hunden haft svårt att gå för att han var så kissnödig och bajanödig när hennes gubbe kom hem. Tydligen så hade hon menat att jag skulle gå ut med hunden vid tio och fyra. Normalt att gå ut med en hund var sjätte timme? En hund behöver gå ut oftare än så.


Och nu tyckte hon att jag ska gå ut med hunden två, helst tre gången om dagen. Och hon tyckte att jag kunde vara hos henne och hålla hunden sällskap eller att hunden skulle vara hos mig så att hunden skulle slippa vara ensam så länge. Hon tyckte att det var en bra ide för att jag gör ändå inget speciellt. Det tycker jag är en överdrift tycker jag. Då blir det ju mer min hund än hennes, och det accepterar inte jag. För att jag vill inte ha en sån hund.

Om jag skulle ta hunden hit till mig, hur skulle det se ut då? Jag har själv tre katter som inte skulle acceptera att ha en hund här varje dag. Och om jag ska vara hos henne, vad ska jag göra hos henne? Visst det är mysigt och härligt med hundar, men så kul är det inte att sitta hemma hos henne och hålla hennes hund sällskap. Mina katter behöver oxå ha mänskligt sällskap. Och hon har det super duper stöckigt hemma, hade hon tänkt att jag skulle städa åt henne eller? Aldrig i livet säger jag.


Jag kan tänka mig att gå ut med hunden max en gång om dagen, aldrig i livet tre gånger om dagen. Då slipper ju hon o hennes gubbe gå ut med hunden när dom kommer hem från jobbet. Och om jag ska gå ut med hunden tre gånger om dagen så vill jag ha nått ut av det, visst det låter girigt, men jag kör inte med någon välgörenhet.

Av Draken - 22 september 2009 16:08

Ringde resurcen nyss och frågade ifall dom tog in några nya vikarier, men det gjorde dom inte tyvärr. Inte för att jag direkt vill jobba inom resucern men det är iallafall bättre än inget jobb alls. Men får se ifall det blir någo vikarie jobb för mig fram över.


Nu har gubben i lådan slutat för dagen, ringde honom nyss men han hade inte tid o prata just nu så att han skulle ringa upp mig om en stund, när det nu blir. Tänkte höra om han skulle komma hem direkt eller om han skulle göra något grejor innan han kom hem. Men det är bara vänta och se vad han säger när han ringer upp mig.


Just nu så sitter jag här framför datorn med en utav kissarna i knät, jätte mysigt att hon vill ligga i knät och mysa när jag sitter här.

Av Draken - 22 september 2009 14:48

Nu har jag ätit ärtstoppa, det var mumma det. Det var länge sen jag åt det.

Eftersom gubben i lådan inte tycker om ärtsoppa så fick det bli lunch till mig idag och jag hade en burk med ärtsoppa.

Man läre ju äta sånt han inte tycker om när han är på jobbet, annars så blir det att jag aldrig äter det. Så som ärtsoppa, bruna bönor och fläsk.

Av Draken - 22 september 2009 10:12

Solen sken ju tidigare i morse, men vart har solen vägen nu?

Nu är det bara grått och tråkigt Rynkar på näsan

Jag hoppas att det inte kommer att börja regna.

Av Draken - 22 september 2009 09:00

Min kompis skickade sms till mig nyss och frågade ifall jag kunde gå ut med hennes hund vid tio och vid ett. Vad är det för mening med att jag ska gå ut med hunden vid tio när hon börjar klockan nio? Då har ju hon gått ut med hunden ganska nyligen, förhoppningsvis så går hon ut med hunden innan hon sticker till jobbet. Det är mest normalt att hon går ut med hunden innan hon sticker till jobbet, om man har hund så ska man gå ut med den innan man sticker till jobbet, det anser jag iallafall.

Och vad är det för mening med att gå ut med hunden tre timmar senare vid ett?

Tycker att det är bättre att jag går ut med hunden någonstans där emellan, typ vid halv tolv tiden eller nånstans där emellan. Om jag nu ska gå ut med hunden.

Av Draken - 22 september 2009 08:30

Sitter och läser på aftonbladets sida, då hittade jag en kvinna som blev gravid via provrör och när hon hade varit gravid ett tag så upptäcktes det att det inte var hennes barn.

Vad hemskt egentligen, det borde inte hända tycker jag, ska inte hända.


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5832928.ab

Av Draken - 22 september 2009 08:06

Nu var det som sagt tisdag morgon och solen skiner men det är lite moln på på himlen. Man märker att hösten är på väg, träden har börjat fått sina gula blad, det är små kyligt och det är mer mörkt än ljust om dagarn. Snart så kommer det att vara mörkt vid tre snåret, tråkigt :(


Var hos bm för första gången igår. Det gick bra. Vi satt o bara pratade om hälsa, mat, alkohol och tobaksvanor. Ska till bm den 16 okbober nästa gång, och då skulle det göras lite olika test.

Vet inte riktigt vad jag tyckte om min bm, men får se vad jag känner nästa gång.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards