Alla inlägg under oktober 2009

Av Draken - 16 oktober 2009 19:18

Har hållt på att strula med min dator sen fyra tiden idag.

Är så himla drygt när det inte vill funka som det ska på en gång Skrikandes

Försöker att få hem internet explorer 8, men det vill inte funka :(

Jag ska få det att fungera, jag ska få de att funka det har jag bestämt


Gubben i lådan är och fixar lite med sin trimmade bil.

Ringde honom för en liten stund sen, och då var han på väg till en kompis. Han trodde att han skulle åka hem om ca en kvart, så att då är han hemma om ca tre kvart.


Har varit skönt att vara ensam större delen av dagen. Gubben i lådan kom hem en sväng vid halv två, så stack vi iväg till bm, sen så stack han iväg igen vid halv fyra tiden. Att det kan vara så skönt att vara ensam förstår jag inte. Men man behöver väl sin tid ensam emellanåt antar jag. Alla är i behov av ensam tid, mer eller mindre, och jag är väl en av dom som är i lite större behov av att få vara ensam ibland.

Av Draken - 16 oktober 2009 12:03

Nu har jag bestämt mig att jag ska ta och formatera om min dator. Har tröttnat på att hålla på att städa den stup i kvarten. Men ska ta och göra det när jag har mer tid, för att det tar ju ändå några timmar att fixa det. Själva omformateringen kanske inte tar så lång tid, men det tar tid att hämta hem alla drivrutiner till modekortet, som tex ljud inställningar, bild inställningar med mera.


Så att det blir inte nu som jag ska göra det, för klockan två ska jag och gubben i lådan till vårat andra besök hos barnmorskan. Får se vad som ska göras idag. Som det lät på henne förra gången vi var där så skulle det tas några prover, men jag vet inte om det blir det, för att dom kan inte skicka iväg vissa prover på en fredags eftermiddag sa hon. Så att vi får se ifall det blir några provtagningar eller inte. Ska bli spännande. Längtar till den dagen då vi ska göra ultaljudet, det dröjer säkert minst en månad eller nått sånt innan det kommer att göras. Har för mig att man brukar göra det runt vecka sjutton till tjugo. När jag räknar efter så kan det dröja upp till två månader innan det kommer att göras. Hmmm, det är en lång väntan.

Av Draken - 16 oktober 2009 09:32

Har problem med min dator. Håller på att städa upp den med något program som jag aldrig har använt någon gång förut. Programmet sa att den ville hålla på utan att någon höll på med den, så att jag sitter vid gubbens i lådans bärbara dator och skriver just nu. Tur att han har en bärbar dator som jag kan sitta och roa mig med när min stationära håller på och städas. För att jag klarar inte av att leva utan att leva utan dator och internet, internet och datorn är mitt liv.


Så att den som läser detta och vet hur man fixar mer utrymme på hårddisken utan att behöva formatera om datorn får gärna säga till hur jag ska gå till väga.


Vad det blåser ute nu då, det vinner runt knutarna och det regnar. Nu är det riktig höstväder. Rena rama tröckväder.

Av Draken - 15 oktober 2009 20:23

Ja nu är gubben i lådan på väg hem. Han läre vara hemma när som helst, så att det blir bara en snabbskrivning här nu.

Maten står i ugnen, den blir färdig framåt nio snåret, blir en sen middag. Men men, man får iallafall mat i magen, det är ju det som är huvudsaken.

Men de som läser detta får ha en bra kväll och natt.

Av Draken - 15 oktober 2009 18:58

Sitter och väntar på att gubben i lådan ska ringa och säga att han är på väg hem.

Ringde honom strax efter fyra och då skulle han hålla på lite med den bil som han har trimmat, han skulle hålla på minst två tre timmar med den, just nu så har han hållt på i tre timmar. Men han ville inte ha någon tidspress, för att han ville bli klar med bilen för att han ska till och sälja bilen och tydligen så skulle någon komma i helgen och kolla på bilen. 


Han skulle höra av sig när han åker hem så ska jag slänga in lasangen i ugnen. Får se när det blir, det kan ju bli framåt nio snåret som han ringer. Men men det blir när det blir.

Av Draken - 15 oktober 2009 14:27

Nu har jag ätit lite lunch, det blev en sen lunch idag för mig, hade ätit färdigt vid halv två snåret så att nu är jag mätt och belåten.

Var förbi affären och köpte en matlåda, det blev pasta och någon vilt gryta.

Ikväll så blir det lasange till kvällsmål när gubben i lådan kommer hem. Får se när han kommer hem, han skulle göra lite saker innan han åkte hem, han visste inte hur lång tid det skulle ta.

Av Draken - 15 oktober 2009 07:32

Svt 1 ska börja visa ett nytt program, ett som liknar super nanny där problem barn korrigerades. Men i detta nya program som heter "Ett fall för Louise" som börjar ikväll klockan 21.35 på svt1, så ska föräldrana uppfostras. För enligt dessa två programledare så är det föräldrana som uppfostrar barnen fel, beter sig fel genemot barnen och att det är därför barnen blir bråkiga och stökiga.


Om man hade haft möjlighet att ha tipsat om föräldrar så vet jag defenetiv en, kanske två ensamstående mammor som skulle ställa upp på detta program. Båda dom mammorna skriker åt sina barn, och den ena skriker bland annat "Håll käften" och "Skyll dig själv", är det så man ska säga åt sitt barn som är fyra år?


http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5954744.ab

Av Draken - 15 oktober 2009 06:52

Nu har gubben i lådan åkt till jobbet. Känns så himla skönt att vara ensam om dagarna då han är på jobbet. Det låter kanske konstigt att jag tycker det, men när han är på jobbet så får jag vara ensam och bara ta hand om mig själv och göra allting i min egn takt. Men jag älskar honom ändå.


Sen så är det såna där små saker som jag irriterar mig på honom. Som tex igår så frågade han mig ifall han kunde få låna tusen kronor av mig för att kunna köpa en sak till den bil som han trimmar, för att han behöver den saken för att kunna sälja den. Men jag vill inte låna ut till han för att han har lånat pengar av mig tidigare och han har inte lämnat tillbaka allt ännu. Så att jag tycker att det känns fel att låna ut tusen kronor till.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards