Alla inlägg under oktober 2009

Av Draken - 8 oktober 2009 14:59

Har haft fullt upp hela dagen. Vid halv elva så träffa jag en gubbe som ska hjälpa mig att fixa en praktik plats. Vi ska båda hålla koll lite här och där lite över allt. Han ska hålla koll inom komunen och jag ska kolla runt inom de andra sektorena.


Sen vid halv tolv så var jag upp på gyn. Gjorde ju en konisering i maj, så att idag var det återbesök. Dom gjorde även ett ultaljud med en sån där stav som stoppas in i puppilura. Dom lyckades räkna ut att barnet var tio veckor och en dag idag.


Sen så åkte jag och gubben i lådan och käkade lunch blev kött och potatis och sås. Smakade rätt så bra. Sen så åkte gubben i lådan till jobbet efter att han hade skjutsat hem mig.


Var hemma i ca 40 minuter sen så stack jag ner till arbetsförnedringen och prata med dom. Dom hade inget nytt att framföra, som vanligt.


Sen så gick jag in på lindex en sväng och tittade lite där. Är sugen på att köpa lite nya kläder, men hittade inget snyggt. Eller så är det jag som kräsen när det gäller kläder.


Sen så cyklade jag hem, så att jag har inte varit hemma så länge nu. Har varit hemma i ca en kvart. Skönt att äntligen vara hemma och bara ta det lugnt och inte göra nå särskilt.

Av Draken - 7 oktober 2009 16:05

Ja nu är klockan fyra, och gubben i lådan har slutat för dagen och är på väg hem.

Har lovat att laga lite soppa tills han kommer hem, ska bli gott med soppa.

Det blir kyckling soppa, men dock inte hemma gjord.

Skulle vilja kunna göra soppor, men tyvärr så kan jag inte göra de Gråter

Så om det är någon som läser detta och har tips på soppor får ni gärna tipsa om det.

Av Draken - 7 oktober 2009 13:56

Har ringt runt och försökt att få tag i en praktik plats, men alla som jag har ringt till så har dom sagt att dom redan har en eller flera praktikanter så att dom inte tar emot någon just nu. Så att jag ringde till en gubbe som ska hjälpa mig att fixa en plats någonstans, ska iväg och träffa honom i morgon vid halv elva i morgon.


Så att morgon dagen är fullspäckad.

Först vid halv elva så ska jag iväg o träffa den där gubben om praktiken.

Halv tolv ska jag till sjukhuset på återbesök om mina cellförändringar, då ska jag även säga till om att jag är gravid så att dom ska göra ett ultaljud, barnmorskan trodde iallafall att dom skulle göra det.

Sen vid två ska jag ner till arbetsförmedlingen, får se vad man kommer fram till där.

Så att det är fullt upp hela dagen, phu säger jag bara.


Messade med min kompis nu på förmiddagen, hon som har hunden. Hon jobbar på en resturang. Hon har haft magsjuka sen i söndags kväll, hon blev hemskickad från jobbet på måndagen, var hemma igår, och idag är hon på jobbet fast hon inte är helt frisk. Hon säger att hon inte har någon ro att vara hemma. Men när man har magsjuka och jobbar på resturang så anser jag att man ska vara hemma, för att man kan ju smitta kunderna och hur fräscht är det att kocken har magsjuka?

Av Draken - 7 oktober 2009 10:07

Är det normalt att man irriterar sig på sin partner? Jag irriterar mig på en sak på gubben i lådan.


När han kommer hem från jobbet då drar han av sig alla kläder och hoppar in i duschen på en gång, det är inget med det, men sen när han är klar så sätter han på sig bara kallingarna, o det är inget med det heller. Men det som jag irriterar mig på det är när vi typ sitter framför teven tillsammans i soffan så brukar han ha handen inanför kallingarna och hålla på med kuken. Det är lika när vi ligger i sängen tillsammans, då är handen innanför kallingarna och håller på med kuken. Han håller på med kuken så fort han får chansen. När vi sitter framför teven, när vi ligger i sängen, när han kör bil. Är glad över att han inte håller på med den när vi är bland folk.


Jag tycker att det är snuskigt att han håller på med den stup ikvarten, och jag har sagt det till han, men ändå så fortsätter han. Han säger bara att det är en vana, att även hans bröder gör så.


Att han inte lyssnar på vad jag säger, kanske beror på att jag inte har sagt det rakt ut. Jag har sagt att om han fortsätter att pilla på kuken så kommer den att lossna till slut.


Hur ska man göra för att han ska minska att hålla på med snoppen?

Av Draken - 6 oktober 2009 13:58

Ja nu har min kompis gått, hon gick för en stund sen.

Jag har försökt att städa datorn en sväng och försökt att få lite mer plats på datorn, men jag fick inte så mycket plats som jag hade hoppats på. Så den som har ett program som man kan städa på datorn får gärna tipsa om det.

Av Draken - 6 oktober 2009 11:28

En kompis kommer snart och hälsar på, ska bli kul.

Så att det gäller att skynda sig att klä på sig och diska lite snabbt så att det inte ser ut som hej kom och hjälp mig.

Av Draken - 6 oktober 2009 06:32

Gubben i lådan har åkt till jobbet, missarna har fått mat och jag känner mig väldigt pigg fast klockan inte är särskilt mycket, och mår rätt så bra. Har inge värk vare sig i nacke eller huvud. Får hoppas att det håller sig borta nu. Är så himla trött att vara helt däckad av värk en hel dag.


Just nu så är det -1,1 grad ute, hualigen säger jag bara. Jag vill inte ha det kallare Skrikandes


Hade en skitmysko dröm i natt. Jag drömde om en tjej och en kille som skulle gifta sig. Killen var normal lång och såg ut som Martin Lawrence, tjejen var dvärg inklusive hela hennes släkt var dvärgar oxå. De här paret var otroligt kära i varandra, men dom hade problem med att hon var dvärg och han normal lång. Men sen helt plötsligt så blev han dvärg när han var i någon affär och provade klänningar. Så att då skyndade han sig hem till henne som hade någon annan hos sig, som var dvärg. Men när hon såg att hennes framtida man hade blivit dvärg blev hon storm förtjust och slängde ut den andra killen.

Det kallar jag en mysko dröm.


  

Av Draken - 5 oktober 2009 16:03

Ja nu är klockan fyra och då slutar gubben i lådan.

Han skulle komma hem direkt. Ja messade med honom och han lovade mig att han skulle massera mig när han kom hem. Ska bli skönt, då kanske värken i nacken och huvudet släpper något, helst skulle jag att det skulle släppa helt och hållet.

Håll tummarna för att det kommer att släppa, iallafall lite granna.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards