Alla inlägg under september 2009

Av Draken - 11 september 2009 11:11

Dags att gå till min kompis och gå ut med hennes hund en vända.

Fördelen med att jag går ut med hennes hund är att jag kommer ut och rör på mig, annars så finns det inte så mycket fler fördelar.

Hon borde ta mer ansvar och gå ut med hunden själv.

Jag vill inte och orkar inte gå ut med den varje dag.

Av Draken - 11 september 2009 10:47

Jag har sett att det finns sånna som har bild på sig själv eller något uppe i högra hörnet, där presentationen är.

Har letat och letat och letat efter den inställningen utan att ha hittat den.

Hur ska jag gå till väga för att få in en bild där?

Av Draken - 11 september 2009 09:47

Min kompis hörde av sig nu o frågade ifall jag kan gå ut med hennes fyra månaders hund idag oxå.

En gång vid elva tiden och en gång vid två tiden. Visst jag kan gå ut med hunden, men jag har ingen lust att gå ut med den var eviga dag och flera gånger om dagen. Så att jag sa att jag bara kunde den första vändan.


Varför gå ut med en hund var tredje timme för?


Varför skaffa hund när man inte har tid med den?


Om man jobbar hel tid och inte har någon möjlighet att gå ut med den, varför inte skaffa hund dagis till den?

För att hon kan ju inte förvänta sig att jag ska gå ut med den varje dag, för att då förväntar ju hon sig att jag ska gå ut med hunden varje dag till slut och det det har jag ingen lust med. Då blir ju jag låst, då blir det jag som får ta hand om hunden helt och hållet till slut.


Visst jag vill ha hund, men jag vill inte ha en sån hund som hon har skaffat. Hon har skaffat en blandning mellan schäfer och leonberger. När jag skaffar hund så vill jag ha en renrasig hund och en som är lite mindre och har lite mindre päls.


Jag förstår inte riktigt hur hon tänkte när hon skaffade hunden. För att den kommer att bli riktigt storvuxen när den är färdig växt, och hon och hennes kille bor i en etta på drygt 40 kvm. Hon jobbar mellan nio och sju måndag till fredag, lördagar så jobbar hon nio till fyra. Killen jobbar skift, så ibland så jobbar han på kvällen så att han kommer hem sent  på natten och ibland så jobbar han morgon så att han kommer hem runt ett två snåret.


Dom hade säkert förväntat sig att jag skulle ställa upp o gå ut med hunden om dagarna. Dom frågade aldrig mig ifall jag kunde göra det, dom skaffade den och frågade mig sen. Sen så var det mest ett impuls köp som dom gjorde när det gäller hunden. Idiotiskt anser jag.

Av Draken - 11 september 2009 09:16

Oj oj oj säger jag bara.

Nu när jag kom hit för att blogga så ser jag  att dom har har gjort om hela sidan. Det första jag reagerar på är att dom har bytt namn från www.bloggagratis.se till www.bloggplatsen.se

Har kollat runt lite granna och det verkar som om den verkar vara bra, den är iallafall finare nu än var den var förut. Den var för enkel förut, men får se om det har blivit för svår nu när dom har ändrat. Men tycker att den ser mer mordern ut.


Har inte skrivit på några dagar nu, för att gubben i lådan har varit hemma och varit sjuk tisdag, onsdag och torsdag, och han vet inte om att jag bloggar här. Jag vill inte heller att han ska veta om det, för att detta är mitt sätt att få ur mig allting som jag går och tänker på och utan att han ska få veta det. Det är ingen som känner mig som vet att detta är min blogg, och så vill jag ha det oxå. Det känns bäst så. För att då kan jag skriva hur jag vill utan att någon kan anklaga mig för något sen.


När gubben i lådan var hemma och var sjuk så var det rätt så skönt första dagen och halva andra dagen sen så kände jag att det skulle vara skönt ifall han kunde sticka till jobbet så att jag fick lite egen tid för mig själv. Men nu är han iallafall på jobbet, och det är så himla skönt tycker jag. För att då kan jag stöka på hur jag vill och när jag vill.


Jag tänkte igår kväll att jag skulle sova länge idag, men det kunde jag inte. Jag vaknade när gubben i lådan gjorde iordning sig för att sticka till jobbet, så då tänkte jag att jag kunde vara uppe tills han stack och sen gå och lägga mig. Visst jag gick o la mig sen när han stack, men sen så började katterna busa runt så att då gick det inte och sova, så att då gick jag upp igen och satte mig framför datorn. Så att jag har suttit framför datorn sen sex snåret, och det är först nu jag börjar vakna till liv.


Ska ta och tvätta sen vid ett, ska tvätta gubben i lådans täcke och kuddar. Täcket luktar inte alls nått gott och hans kuddar ser för jävliga ut, stora gula fläckar är det på dom, snuskiga med andra ord, mår nästan illa när jag tänker efter hur dom ser ut.


Men men nu ska jag fortsätta att kolla runt på denna sida och se hur den har blivit förändrad.

Av Draken - 7 september 2009 16:06

Snart så kommer gubben i lådan hem efter en dag på jobbet.

Han skulle komma direkt hem efter att han slutade, får se hur det blir. Ska ta o ringa honom och se hur han ska göra.

Av Draken - 7 september 2009 14:00

Har nyligen varit ut me min kompis hund som är dryga fyra månader gammal, för att både hon och hennes kille är på jobbet. Jag skickade sms till henne o berättade att jag hade varit ut med honom. Och då skickar hon o frågar ifall jag kan gå ut med honom klockan fem oxå.


Visst jag kan tänkta mig att gå ut med honom någon gång ibland, men jag vill inte gå ut med honom varje gång han ska ut. Det är väl inte min hund för tusan.

Av Draken - 6 september 2009 21:38

Hon är ju helt jäkla otrolig.

Hon tror att hon är gravid för att hennes mens är försenad i två veckor och för att hon börjar få bröst mjölk.

Hon om någon ska inte skaffa barn nu.


Hon har redan två barn med två olika fäder. Och om hon är gravid nu så är det med en tredje som hon knappt känner. Det skiljer tio mil mellan dom och dom träffas nästan aldrig.


Hon har p-spruta och har blivit gravid. Hon har använt p-spruta förut och har blivit gravid med det, varför använder hon det när det inte funkar för henne?


Och hon funderar att ha kvar det.


Jag frågade henne ifall det var så smart att skaffa barn med en tredje kille som hon knappt känner. På det så svarade hon om jag känner min gubbe och om jag är säker på att han inte kommer att lämna mig.


Men jag tycker att det är fel av henne att jämföra. För att jag och min gubbe har träffats i stort sett varje dag i åtta månader och dom träffas ca en gång i månaden och han lovar att han ska komma men han kommer inte alltid, och hon vet inte om hon kan lita på honom.


Så att nu undrar jag hur hon ens kan fundera på att skaffa barn med den männsikan.


Hon klara ju ens inte av att ta hand om de två barn som hon har. Det ena barnet har flyttat till sin pappa och de andra barnet har hon typ bara en helg i månaden och under vardagarna. Två helger är det barnet hos sin pappa och den tredje helgen är den hos sin morfar.


Hmmm, jag blir inte riktigt klock på hennel

Av Draken - 5 september 2009 23:48

Har varit och shoppat lite granna idag, jag köpte en ny bh och matchande trosor till och gubben i lådan köpte en ny jacka på cubus.


Det ska byggas en galleria här i stan, så att jag hoppas att cubus kommer hit. Men får se ifall det blir en galleria överhuvudtaget. Dom har skjutit upp bygget i snart ett år och inget har hänt :S


Var till en guldaffär samtidigt o prova ut våra ringstorlekar så att nu behöver vi bara komma överrens om hur ringen ska se ut så ska vi skicka iväg det på beställning så får vi se hur lång tid det tar.


Sen när vi kom hit till våran ort så åkte vi hem till min mamma och hälsade på. Hon är jätte glad över att jag väntar barn. Hade inte förväntat mig att hon skulle vara det. Men det känns otroligt mycket bättre när hon ser fram emot det.

Lillasyster ser fram emot det oxå, både hon och mamma är jätte glada för mig och gubben.


Så om allt går som planerat så blir det tillskott för oss i april, maj någongång :)

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards