Alla inlägg under september 2009

Av Draken - 16 september 2009 16:03

Dags att gå ut med min kompis hund, ska gå ut med honom i morgon oxå vid samma tid, sen resten utav veckan så slipper jag gå ut med honom. Sen när jag kommer hem så ska jag ta och laga mat, blir potatismos och köttbullar, blir mums-fili-babba det :) Är superduper hungrig just nu.


Undra om jag ska ringa gubben i lådan och be honom att köpa ägg när han är på väg hem så kanske jag kan laga pannkakor i morgon tills han kommer hem. Han skulle ändå in på affären och handla parisare.

Av Draken - 16 september 2009 14:46

Hur räknar man egentligen ut när det är förlossningen?

Enligt de sidor som jag har varit in där man kan räkna ut i vilken vecka man är i och när det är förlossning, dom sidorna säger att jag är i vecka sju och kommer att få fjärde maj. Men när jag räknar ut själv så är jag i vecka 5 och ska få den 19 maj. Så att nu undrar jag hur man räknar ut i vilken vecka man är i och hur man räknar när det är dags för förlossning.

Jag hade mens den 29 juli sist.

Av Draken - 16 september 2009 13:53

Så där ja nu har jag varit på affären. Som tur så regna det inte när jag cykla dit eller hem.

Det som inhandlades var:


  • 3 liter mjölk
  • 2 kg mjöl
  • 2 liter Coca Cola
  • Ketchup
  • En gravid tidning

Det enda som jag glömde var ägg och det kom jag på att jag hade glömt nu när jag satte mig, och jag orkar inte cykla och köpa bara det. Så att då får det bli korv stroganoff med ris i morgon då. Det var länge sen jag åt det, och det är gott oxå Skrattande

Av Draken - 16 september 2009 12:57

Ska cykla på affären nu och köpa lite cola och lite mjölk. Mjölken är nästan helt slut och jag ska laga potatismos senare idag och då läre jag ha mjölk, och fundera ifall jag skulle laga pannkakor i morgon, men får se hur det blir med det. Köper hem lite ägg och mjöl utifall jag lagar till det.


Och cola det är nått man inte klarar sig utan, jag är ju beroende av det. Ifall gubben i lådan skulle veta hur mycket jag dricker så skulle han bli tokig och nästan galen, så att jag tror att jag tar och gömmer den innan han kommer hem. Han skulle komma hem direkt efter jobbet, så att då är han hemma till halv fem tiden.


Undra om jag ska laga till falukorv eller köttbullar till moset, hmmm..... jag tror att det blir falukorv, det var ju ett tag sen man åt det. Och gott är det ju oxå :) Eller om man tar köttbullar i dag så kan jag laga till korv stroganoff i morgon istället, hmm.... svårt fall sa doktorn.


Men dags inköps lista blir iallafall:


  • Coca cola (kan man ju inte leva utan, det är helt slut hemma)
  • Mjölk (nästan slut och behövs om jag ska laga potatismos ikväll och om det blir pannkakor i morgon)
  • Mjöl (behövs mycket om det skulle bli pannkakor i morgon)
  • Ketchup (är helt slut, och det behövs till köttbullarna/falu korven ikväll, och även korv stroganoffen i morgon, om det blir det i morgon förstårs)
  • Ägg (behövs om det blir pannkakor i morgon)

Dags att dra iväg i regnvädret

Av Draken - 16 september 2009 09:42

Jag gick och la mig och försökte att sova ändå, fast jag var rätt så pigg. Gick och la mig vid sju snåret, men kunde inte sova, men det var otroligt skönt att bara ligga och dra sig och vila lite granna. Så att jag låg till strax efter åtta, sen så började katterna börja härja så att då tänkte jag att det är lika bra att kliva upp då, för att då är det ingen ide att försöka att sova vidare.


Har ätit lite granna nu, har ätit en sån där fralla med svarta frön på, vet dock inte vad dom heter, men otroligt goda är dom. Sen så har jag druckit varm oboy, blev så himla sugen på det när jag låg i sängen och drog mig, gott var det, även om det var euroshopers oboy. Tycker bäst om den där oboyen som det ser ut som det är en snopp på, vet dock inte vad det är för märke, men det är iallafall mycket blått och lite rött på den.

Av Draken - 16 september 2009 06:17

Är nu vaken, klev upp när gubben i lådan höll på att göra sig ordning för att sticka till jobbet.

Är rätt så pigg, tror inte att jag kommer att lyckas att somna om jag skulle lägga mig igen så som jag brukar göra när gubben i lådan har stuckit till jobbet.


Gick och la mig rätt så tidigt i går kväll, gick o la mig redan vid halv nio snåret, men somna inte förrän vid halv tio tiden. Att jag gick och la mig så pass tidigt beror på att jag inte mådde nå bra, hade min vanliga nackvärk som jag kan få lite titt som tätt. Men nu var det ett tag sen jag hade det.

Gubben i lådan masserade en sväng och jag smörde in med liniment, men det hjälpte inte mycket. Så därför blev det att jag la mig tidigt.

Men jag sov rätt oroligt i natt, vaknade några gånger. Vid några tillfällen jag vaknade så hade jag huvudvärk,  inge vidare kan jag lova Rynkar på näsan


Är lite stel i axlarna fortfarande, får se ifall jag blir nå bättre senare  under dagen, hoppas att jag blir det.

Av Draken - 15 september 2009 16:17

Då har jag tvättat klart då, e alldeles svettig och trött.

Känns så otroligt skönt att äntligen vara klar med tvätten. Känns som jag har sprungit upp och ner till tvättstugen hela eftermiddagen. Tur att jag har egen maskin som jag kan tvätta i normala fall. Men nu när jag ändå skulle tvätta mattor och sånt så kände jag att jag lika gärna kunde tvätta resten utav tvätten så att jag skulle slippa ha tvätt hängandes i lägenheten.


Har glömt bort hur jobbigt det är att springa upp och ner till tvättstugan. Jag kommer inte ihåg hur jag orkade springa upp och ner till tvättstugan förut i min förra lägenhet där jag inte hade egen maskin, o så gjorde jag i tre år. Men ioförsig då hade jag tvättstugan i samma hus men dock i en annan trappuppgång. Men nu har jag tvättstugan i ett annat hus, så att då blir det jobbigare.


Men nu ska jag gå ner till parkeringen, gubben i lådan kommer strax och hämtar upp mig, vi ska iväg och handla lite granna.

Av Draken - 15 september 2009 12:42

Dags att tvätta i tvätt stugan idag igen.

Tänkte tvätta upp allting som jag har så att jag slipper ha allting hängandes här hemma i lägenheten. Tänkte tvätta mitt täcke och några mattor när jag ändå är där nere. Jag hade ju tvättstugan i fredags oxå och då tvättade jag gubbens i lådans täcke och kuddar och även sängkläderna, och det blev rätt så mycket. Så att nu ska jag ta och samla ihop all tvätt och sen ta och klä på mig lite kläder, för att jag vägrar att gå till tvättstugan i bara morgonrocken.

Presentation


Såra mig hellre med sanningen än att göra mig lycklig med en lögn. Sanningen sårar för en stund, men lögnen sårar resten av livet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Omröstning

Vad anser du om arbetsförmedlingen?
 Deras hjälp är gudomlig, hjälper mig alltid
 Dom finns alltid där för mig
 Dom visar vilka vägar jag kan gå för att nå mitt mål
 Dom är väl ok
 Arbetsförmedligen? Det heter väl arbetsförnedringen?
 Arbetsförmedlingen vad är det?

Besöksstatistik

Drakens gästbok

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards